פרסום בספוטיפיי – שיווק דיגיטלי שהמתחרים שלכם עדיין לא ניסו

פרסום בספוטיפיי – שיווק דיגיטלי שהמתחרים שלכם עדיין לא ניסו
ספוטיפיי – Spotify – הוא שירות פופולארי להאזנה דיגיטלית למוזיקה ולפודקאסטים, שבו משתמשים מאות מיליונים של משתמשים ברחבי העולם – כולל כמובן רבים גם בישראל, ועוד יותר בשנת 2019, כשהשירות תומך באופן מלא גם בעברית. הבשורה לחברות ולעסקים היא שמדובר בערוץ שיווק דיגיטלי חדש, חדשני ויצירתי, שמתכתב באופן נפלא עם אורח החיים של משתמשים רבים בשנת 2019 והלאה. באמצעות יצירה של פרסומות אודיו, וידאו ובאנרים, תוכלו להעביר את המסרים שלכם ולהפנות אנשים לדפי נחיתה בזמן שהם נינוחים, חיוביים ומאזינים למוזיקה שהם אוהבים, ולעשות זאת תוך שימוש במספר אפשרויות שונות של טירגוט, כך שתוכלו להגיע לקהלי היעד שמתאימים לכם.

לא רק פייסבוק, אינסטגרם וגוגלפרסום בספוטיפיי
כמעט ואין עסק שלא מפרסם כיום בערוצים דיגיטליים כגון פייסבוק, אינסטגרם וגוגל, אך ביחס לריבוי הפרסומות בפלטפורמות הללו – רק מעטים יחסית עושים שימוש בספוטיפיי. זוהי אופציה חדשה יחסית בעולם הפרסום הדיגיטלי, וזהו יתרון משמעותי עבורכם. פרסום בספוטיפיי יאפשר לכם להקדים את המתחרים שלכם ולהגיע לקהלים חדשים – באופן חדש וחדשני. במקום בזמן גלישה באחת מהרשתות החברתיות או בעת חיפוש בגוגל, פרסום בספוטיפיי מתרחש בעת האזנה למוזיקה. בעוד ציבור הגולשים רגיל לראות פרסומות בערוצים הדיגיטליים שציינו, הוא נחשף במצטבר להרבה פחות פרסומות בספוטיפיי, וזהו יתרון משמעותי עבורכם.
וידאו, אודיו, באנרים
יש 3 סוגים עיקריים של מודעות בספוטיפיי – מודעות מבוססות וידאו, מודעות מבוססות אודיו – ובאנרים.

  • מודעות אודיו – מודעות אלו מושמעות בין השירים שלהם מאזין המשתמש. ניתן וכדאי להוסיף לפרסומת גם תמונה, שלחיצה עליה מובילה את המשתמש לדף נחיתה לבחירתכם, וכך להשיג טראפיק חשוב נוסף, ולאפשר למשתמש לבצע המרות בתוך החנות או האתר המקושר. המודעה מציגה את שם העסק וגם כפתור הנעה לפעולה עם כיתוב לבחירה. ניתן להעלות קובץ אודיו מוכן או להשתמש בשירות של ספוטיפיי, בו אתם שולחים תסריט כתוב – והם דואגים בתורם לקריינות מקצועית ללא עלות נוספת. משך מודעת אודיו – עד 30 שניות. 
  • מודעות וידאו – מודעות וידאו מתחלקות ל-2 קטגוריות:
    הקטגוריה הראשונה (Sponsored Session) זמינה במכשירים ניידים ומציעה למשתמש הזדמנות להשתמש בספוטיפיי למשך 30 דקות שלמות ללא פרסומות, בתמורה לצפייה במודעת הוידאו שלכם. בסופה הוא יכול ללחוץ על כפתור ההנעה לפעולה ולהגיע לכתובת URL לבחירתכם. משך מודעות וידאו מסוג זה – עד 30 שניות.הקטגוריה השנייה (Video Takeover) זמינה למשתמשים הן בעת שימוש בדסקטופ והן בעת שימוש במובייל, והמודעות מוצגות בין השירים. גם למודעות אלו ניתן להוסיף תמונה וקישור לדף הנחיתה שלכם, לצורך המשך קידום ושיווק העסק, החברה, החנות או המותג שלכם. משך מודעות וידאו מסוג זה – עד 30 שניות.
  • באנרים – באנרים או מודעות Display מתחלקות ל-3 קטגוריות:
    הקטגוריה הראשונה (Overlay) מוצגת כאשר המשתמש פותח מחדש את ספוטיפיי, אז הוא נחשף לבאנר שלכם ולכפתור הנעה לפעולה שמוביל את הגולשים לדף נחיתה. יתרונה טמון בכך שבאותו רגע, הוא מתרכז באופן מלא במסך, ויכול להעניק תשומת לב מלאה למודעה. ניתן להציג אותה גם בדסקטופ וגם במובייל.הקטגוריה השנייה (Homepage Takeover) היא עשירה ואינטראקטיבית במיוחד, מוצגת בעמוד הראשי של ספוטיפיי למשך 24 שעות ומתאימה לדסקטופ בלבד. המשתמש יכול ללחוץ על הבאנר המוצג ולראות קטע וידאו ו/או לשמוע קטע אודיו במסגרת אותו חלק במסך, וכמובן להמשיך גם לדף נחיתה חיצוני.

    הקטגוריה השלישית (Leaderboard) מוצגת למשך 30 שניות בעת שימוש שגרתי בספוטיפיי דרך הדסקטופ או דרך אפליקציית ווב. לחיצה על הבאנר מובילה לדף הנחיתה. ניתן להשתמש בתמונה או באנימציה בסגנון GIF. היתרון של אפשרות זו היא שבאותו רגע נתון, הפרסומת היחידה שמוצגת למשתמש היא הבאנר שלכם, בעוד למשל באפשרות Homepage Takeover, מוצגים באותו מסך גם באנרים של מפרסמים אחרים.

אפשרויות טירגוט
ספוטיפיי קוראים למידע הרב שהם צוברים אודות המשתמשים שלהם – Streaming Intelligence, והם מאפשרים לנו להשתמש באותו מידע עשיר על מנת לפרסם באופן יעיל ומדויק ככל האפשר. ספוטיפיי מנתחים נתונים הנוגעים למצבי הרוח, להלך הרוח, לטעמים ולדפוסי ההתנהגות של המאזינים. על פי אילו פרמטרים ניתן לטרגט?
טירגוט בספוטיפיי

  • גיל ומגדר – ניתן לבחור מגדר מסוים, אם אינכם מעוניינים בשניהם, וטווח גילאים רלוונטי.
  • שפה – השפה שבה בחר המשתמש בעת שהגדיר את השירות.
  • מיקום – מדינות וערים לבחירה.
  • תחומי עניין – ניתן לבחור משתמשים שמתעניינים בז’אנרים מוזיקליים מסוימים, כמו למשל רוק, ג’אז, מוזיקה קלאסית – וכו’. ניתן גם לטרגט לפי חיבה להאזנה לפלייליסטים בעלי אופי מסוים, כמו למשל פלייליסט שמתאים ללמידה למבחנים, לבישול, לרגיעה – ועוד.
  • אמן מסוים – ניתן לטרגט מעריצים של מוזיקאים מסוימים.
  • פלטפורמה – ניתן לבחור לפרסם למי שמשתמשים במערכות הפעלה שונות, כמו iOS של Apple, מערכת Android או למשתמשים בדסקטופ.
  • זמן ביום – ניתן לבחור לפרסם בשעות מסוימות לכל אורך היממה, וכך להגיע לסוג מסוים של מאזינים. מעבר לכך, ניתן לפרסם על פני תקופה מסוימת ולבחור תאריך התחלה ותאריך סיום לקמפיין.

מעקב מתמיד וחי אחר תוצאות
כמובן שפרסום בספוטיפיי מאפשר לכם לקבל מידע אודות הקהל ואודות הקמפיינים שלכם, ממש כמו כל ערוץ פרסום דיגיטלי אחר. את המידע הרב שמצטבר אתם זוכים לקבל גם דרך ספוטיפיי עצמה וגם דרך חברות צד שלישי שמספקות לה מידע חשוב ומדיד נוסף. בשורה התחתונה, תוכלו לקבל נתונים על הקהל שאליו הגעתם, על איך אותו קהל הגיב לקמפיין ועל המרות שהתרחשו בדרך. אותו מידע עוזר למפרסמים לשפר עם הזמן את הקמפיין ואת הטירגוט שלו ולהניב תוצאות איכותיות יותר.

כמה עולה לפרסם בספוטיפיי?
כמו בכל פלטפורמת פרסום דיגיטלי, גם בספוטיפיי ישנה עלות מינימלית לצורך הקמת קמפיין. בזמן שבאפיקי פרסום אחרים כמו פייסבוק ניתן טכנית להתחיל לפרסם גם בסכומים קטנים של מאות שקלים לחודש, בספוטיפיי הסכומים האלה אינם רלוונטיים. תקציב הפרסום הבסיסי ביותר עומד על כ-3000 ₪ לקמפיין, כאשר הסכום הרצוי חוצה את קו ה-10,000 ₪, וזאת על מנת להצליח להניע תהליכים משמעותיים ורחבי היקף.
כמה עולה לפרסם בספוטיפיי
למי מתאים שיווק בספוטיפיי?הגעה לקהלים בספוטיפיי
סוגים רבים של עסקים יכולים לעשות שימוש בספוטיפיי. באופן כללי, דרך מערכת הפרסום של השירות ניתן לפרסם כמעט כל עסק, חברה, מותג, שירות ומוצר באשר הם, ובתנאי שהתקציב שלהם תואם את הדרישות. כל עוד הקהל שלכם נמצא בספוטיפיי – פרסום ושיווק בספוטיפיי בהחלט יכולים להתאים לכם. כמובן שתוכלו לפרסם את השירותים ואת המוצרים שלכם דרך ספוטיפיי באינספור מדינות שונות ברחבי העולם – ולא רק בישראל. בספוטיפיי משתמשים גם קהלים צעירים, כמו בני עשרה, אנשים בשנות העשרים והשלושים לחייהם וגם קהלים בוגרים ומבוגרים יחסית, כך שמגוון הקהלים בהחלט רחב.

להגיע לקהל בזמן המתאים
אחד היתרונות של שיווק ופרסום בספוטיפיי הוא שהוא מאפשר לחברות ולעסקים לפרסם לקהלי היעד שלהם בזמן שהם רגועים, נינוחים ושלווים, וזאת הודות לעובדה שהם בדיוק מאזינים למוזיקה האהובה עליהם. פרסום בעת הנכונה מקטן באופן ניכר את המגננות של המאזין ומגדיל באופן משמעותי את הסיכויים שהוא יקשיב, יפנים ויגלה עניין במוצר או בשירות המפורסם, וכתוצאה מכך גם ינקוט פעולה ויבצע המרה בפועל.

פרסום בספוטיפיי אפשרי דרך “ג’וני – פרסום דיגיטלי נכון”, אחת מהחברות היחידות בארץ שמציעות פרסום בפלטפורמה זו.
צרו איתנו קשר 050-777-4443 לקבלת כל הפרטים.

מאמר שכיף לשתף:

ג'וני פרסום דיגיטלי נכון

אתם מוזמנים לנער ולהעיף מהחלון את כל מה שאתם יודעים על שיווק בגוגל ופרסום ברשתות חברתיות.
הכינו את העסק שלכם
לקבלת מקסימום עבודה במינימום תקציבי פרסום.

מאמרים אחרונים

לאחרונה ביוטיוב

עקבו אחרינו בפייסבוק

המגזין של ג'וני

דילוג לתוכן