עיצוב דף נחיתה, עמוד נחיתה ומה שביניהם. תשובות לכל השאלות שלא חשבת לשאול

דפי נחיתה הם בין התחומים האהובים עלינו, אז בחרנו לכתוב עליהם כדי שנוכל להנות ועל הדרך גם לתת לכם ידע שימושי וחשוב ביותר! דף נחיתה זו ממש אמנות, יש ליצור בקפידה עם חשיבה על הדברים הקטנים על מנת שהיצירה שלנו באמת תהיה אהובה בקרב הציבור לפחות כמו המונה ליזה.
אז נצא מנקודת הנחה שכל מי שקורא את המאמר לא נתקל מעולם בעמוד נחיתה, לא יודע מה זה או מדמיין פיזית עמוד שנוחתים עליו.

במאמר הבא נדבר על:
– מה זה עמוד נחיתה?
– למה דף נחיתה כל כך חשוב לעסק שלך?
– עשה ואל תעשה בעמודי נחיתה, עשרת הדברות של ג’וני פרסום דיגיטלי נכון 😉
– מה ההבדל בין דף נחיתה חינמי לדף נחיתה מקצועי?

מה יותר משתלם – דף נחיתה בחינם או דף נחיתה מקצועי בתשלום?
האם ניתן לקדם דף נחיתה בקידום אורגני בגוגל?
– מה זה בכלל A\B TESTING?

נתחיל מהבסיס – מה זה בכלל עמוד נחיתה?!

עמוד נחיתה הוא דף אינטרנטי שאליו מגיעים אחרי לחיצה על קישור מסוים, בדף הזה תצטרכו לבצע פעולה כלשהי.
דמיינו סיטואציה שבה אתם משוטטים בפייסבוק, נתקלתם בפרסומת לחנות חשמל המפרסמת מבצע על מחשבים.
הפלא ופלא, אתם בדיוק מעוניינים לקנות מחשב!
לחצתם על הקישור ונפתח עמוד המבקש מכם לכתוב את השם שלכם ואת מס’ הטלפון כדי שיחזור אליכם נציג מהחנות.
ברכות – הגעתם לעמוד נחיתה. השארתם פרטים? הפכתם לליד!
מטרת עמוד הנחיתה היא להשיג המרות. כלומר, להשיג פרטים של לקוחות פוטנציאליים (מס’ טלפון,מייל) כדי שתוכלו לחזור אליהם ולהפוך אותם מפוטנציאל ללקוח קיים. או בקצרה – להפוך ליד ללקוח.
דף נחיתה יכוון לשירות ספציפי אחד על מנת לא לבלבל את הלקוח ולהציף אותו במידע. זאת אומרת שאם לחצתם על הפרסומת של מבצע על מחשבים, הקישור יוביל אתכם לעמוד הנחיתה ולא לאתר של החנות. 

ניסיתם לדמיין עמוד נחיתה ולא הצלחתם? הנה תמונה שתפתור לכם את הבעיה 

למה דף נחיתה כל כך חשוב לעסק שלך?

אחרי שהבנו מזה עמוד נחיתה, ואיך הוא נראה, נשאלת השאלה – למה זה כ”כ חשוב?!
בין אם אתם משווקים מוצר פיזי או שירות מסוים, אין ספק שדף נחיתה יכול לתרום להצלחה הכספית שלכם.

אבל רגע, בטח תהיתם, למה אני צריך דף נחיתה בכלל? הרי זה דורש ממני משאבים כמו זמן, כסף, במיוחד שצריך כמה מהם כדי שזה באמת יצליח. (על זה נפרט בהמשך)
הנה כמה סיבות שיעזרו לכם להבין למה העסק שלכם צריך דף נחיתה:

  1. לידים לידים לידים!
    דף הנחיתה הוא הדרך היעילה והפשוטה ביותר לאסוף לידים.
    מחקרים מראים כי רוב הסיכויים שאדם ישאיר פרטים בעמוד נחיתה מאשר בדף הבית של העסק.
    דף נחיתה יעוצב בצורה שממש תזמין את הלקוח להשאיר פרטים, כמו ספה רכה ונעימה שפשוט קוראת לך לנוח עליה ואי אפשר להגיד לה לא.
  2. מי הכי אוהב אותי??
    מידע חשוב מאוד שתקבלו מעמוד נחיתה – מי מעוניין במוצר\שירות שלכם.
    גברים? נשים? איזור מרכז? דרום? גילאי 20-30?  40-50?
    כך תוכלו לדעת למי למקד את הקמפיינים הממומנים שלכם בפייסבוק\גוגל, תדעו  על  איזה אנשים כדאי לכם להתמקד כדי להשיג את התוצאות הכי טובות ולקלוע בול לאנשים שצריכים את השירות שלכם אפילו אם הם לא יודעים עדיין שהם צריכים אותו.
  3. מה שווה תמונה יפה אם אין בה פוקוס?
    הלקוח צריך מיקוד! בלי יותר מידי בלאגן בעיניים.
    עמוד נחיתה הוא ממוקד מאוד, זאת אומרת שכל אדם שיכנס לעמוד נחיתה יבין שהדבר היחיד (!) שעליו לעשות זה להשאיר את הפרטים המבוקשים או לבצע הזמנה של מוצר\שירות שהדף מציע.
    מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?
    אתר תדמיתי לעסק כולל בתוכו ים של אפשרויות תוכן, ללקוח יהיו המון פעולות שהוא יכול לבצע באתר. קריאת מאמרים ומדריכים על המוצר שלכם, להיכנס לעומק המוצר עם מפרט טכני או אפילו לקרוא על ההיסטוריה של החברה שלכם ועל מגוון השירותים, לקוחות עבר וכו’.
    למרות שפעולות אלה חשובות מאוד לקידום העסק הן במישור הממומן ועל אחת כמה וכמה בקידום אורגני בגוגל, אנחנו מדברים כעת על המרות – נטו המרות. והדרך הטובה ביותר להשיג אותן היא עמוד נחיתה שיסיר את כל הסחות הדעת של המבקר מסביב בעזרת משימה אחת פשוטה וקלילה: השארת פרטים או לבצע הזמנה של מוצר\שירות שהדף מציע.
  4. לדעת מי רציני ומי לא
    אנשים משוטטים באינטרנט שעות על גבי שעות, מאתר קניות אחד לאחר, לעיתים מבלי לבצע רכישה אפילו פעם אחת!
    שמישהו משאיר פרטים בעמוד הנחיתה שלך, אתה יודע כי יש בכוונתו לשמוע את מה שיש לך להציע, שיש לו צורך במוצר שלך ושיש פוטנציאל גבוה מאוד שיהפוך ללקוח.

אז הבנתם – עמוד נחיתה הוא הכרחי, לא משנה אם העסק שלכם גדול, קטן, מוכר מוצר או שירות.
אם עמוד הנחיתה שלכם איכותי, מעוצב באופן מזמין, רוב הסיכויים שתגיעו ללחיצת היד המיוחלת עם לקוח חדש.

מה ההבדל בין דף נחיתה חינמי לדף נחיתה מקצועי?

בתשובה פשוטה וישירה – מהירות לעומת איכות.
דפי נחיתה חינמיים מאפשרים יצירה מהירה של דפי נחיתה עם מינימום אפשרויות טכניות ועם דגש על נוחות השימוש בממשק הבנייה, הנגשת המוצר למספר גדול ביותר של משתמשים בכל רמות הידע. כך שגם אם אינך מבין לחלוטין בעיצוב או בבניית אתרים תוכל גם אתה לבנות דף נחיתה תוך כמה שעות ועם מינימום התעסקות בהגדרות מורכבות.
לעומת זאת, דף נחיתה מקצועי מאפשר לך כבעל העסק לממש את החזון האמיתי שלך ולהביע בדרך הטובה ביותר את המסר של הקמפיין וכל זאת תוך הקפדה חסרת תקדים לעקביות המיתוג שלך. פקטור זה מפריד באופן מוחלט בין דף נחיתה חינמי לבין דף נחיתה מקצועי וזוהי למעשה הסיבה העיקרית שבגללה חברות בינוניות וגדולות בוחרות להשקיע עשרות אלפי שקלים כל חודש על מנת להקים דפי נחיתה ייעודיים למטרות שונות ובעלי מסרים מגוונים. כל זאת זה רק קצה הקרחון של אפשרויות ויתרונות דף נחיתה מקצועי לעומת דף נחיתה חינמי. הוסיפו גם את האפשרות להטמעת קודי מעקב מורכבים באלמנטים ספיציפיים לדוגמה: איתור ופילוח קהל למספר סגמנטים, קהל אחד שרק הגיע לדף הנחיתה אך לא ביצע המרה, קהל שני שמילא את הפרטים בטופס לידים ושלח אותם ליצירת קשר וקהל שלישי שנכנס לדף נחיתה ובחר ללחוץ על כפתור התקשרות. אפשרויות המעקב המורכבות הללו מאפשרות לנו כמשרד פרסום דיגיטלי לבצע שיווק חכם המראה מודעות ספציפיות לפי אפיון הלקוח ברגעים שונים בציר הזמן.

מה יותר משתלם – דף נחיתה בחינם או דף נחיתה מקצועי בתשלום?

אם כבר מדברים על דפי נחיתה אז בטוח נתקלתם באחת ממאות התוכנות והאתרים המציעים שירות לבניית דפי נחיתה בחינם או בתשלום נמוך המחוייב באופן חודשי וקבוע.
על פניו, ההצעות לבניית דף נחיתה בחינם נראות מפתות והקלות שבהליך עד ליצירת דף נחיתה פעיל הופכת את האתרים לבניית דפי נחיתה כמשהו שקשה לסרב לו. אך האם זאת בכלל הצעה משתלמת?
תלוי מאוד. אני אסביר, כאשר מטרת דף הנחיתה היא הפצת הודעה כללית ללקוחות קיימים או במקרים של יצירת דף נחיתה לכתיבת תוכן משפטי כגון תקנון מבצע ואפילו בדפי נחיתה המציגים סקר עם מספר שאלות ותשובות. בכל המצבים שהזכרתי דף נחיתה חינמי יכול להוות פתרון מצוין ומשתלם במיוחד עם בניה מהירה ופשוטה ומבלי להכנס לאפשרויות עיצוב והגדרות קוד זהו אחד מהפתרונות הטובים ביותר שניתן למצוא היום למטרות ספיציפיות אלו בלבד. ומה קורה כאשר מטרת הדף היא איסוף לידים או במקרה של דף מכירה לשיווק מוצר ספציפי? האם גם למטרות אלה מתאים דף נחיתה חינמי?
להערכתי האישית ומנסיוני המקצועי – ממש לא.
חשוב על זה באופן הבא, דף נחיתה למטרת איסוף לידים או למטרה מסחרית דומה בהכרח מצריך קידום ממומן ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש כמו גוגל. האם אתה תהיה מוכן להשקיע כסף במשהו שנעשה בצורה חובבנית וללא שום מחשבה על פסיכולוגיה שיווקית או אפילו ברמה הטכנית עם אפשרויות מעקב מתקדמות בחילוק סגמנטים. אז, כאשר מתכוונים להשקיע כסף בקידום דף הנחיתה הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות זה להשקיע כסף על מוצר חינמי וחסר כל יתרון תחרותי אל מול עסקים דומים בענף.

האם ניתן לקדם דף נחיתה בקידום אורגני בגוגל?

כן, באופן מוגבל ביותר.
דפי נחיתה מטבעם מיועדים לשימוש בקמפיינים ממומנים.
היות ודף הנחיתה אמור להיות ממוקד ובעל מטרה עילית אחת, קשה עד כמעט בלתי אפשרי לקדם את דף נחיתה בקידום אורגני בגוגל. יחד עם זאת ישנו יוצא מן הכלל, כאשר אנו מעצבים דף נחיתה המחליף לתקופה זמנית אתר אינטרנט שלם אנו כן נכוון לקידום אורגני בגוגל עם שימוש באמצעים קצת יותר מתוחכמים ומעט “אפורים” על מנת להביא את דף הנחיתה למקומות הראשונים בגוגל גם בתוצאות האורגני וגם בתוצאות הקידום ממומן.
אז, אם שואלים אותי “אביחי, כדאי לבנות דף נחיתה לקידום אורגני?” התשובה הישירה שלי היא – לא, ממש לא. העלות לדף נחיתה שמקודם אורגנית לעומת אתר אינטרנט שלם המקודם אורגנית פשוט לא משתלמת בגלל הקושי בקידום הדף בתוצאות החיפוש האורגני. באתר אינטרנט לנו כמשרד פרסום יותר “קל” לקדם באופן אורגני לעומת דף נחיתה המצריך מאיתנו מאמצים רבים ויותר שעות עבודה ולכן משתלם פחות בשורה התחתונה אצלך, הלקוח.  

עשה ואל תעשה בעמודי נחיתה – 10 הדברות של ג’וני פרסום דיגיטלי נכון לעיצוב דף נחיתה מושלם.

כמו שכתבנו בהתחלה, עמוד נחיתה הוא אמנות לכל דבר!
יש דברים שיעבדו טוב, ויש כאלה שלא. אחד הדברים המעניינים הוא ניסוי וטעיה.
זאת אומרת שאתם צריכים שיהיו לכם כמה גרסאות של עמוד נחיתה, אשר בכל אחד מהם יש הבדל אחד (רק אחד!) כדי שתוכלו לבצע אופטימיזציה על העמוד שמביא הכי הרבה לידים. כשאנחנו אומרים הבדל אחד אנחנו מתכוונים למשהו בתוכן העמוד. למשל – הפרטים שצריך להשאיר, צבע הכפתור שקורא לפעולה, שינוי בטקסט ובעצם כל דבר שיש בעמוד. 

אז, מה כדאי שיהיה בעמוד נחיתה ומה לא?

נתחיל בטוב, 6 דברים שאתם חייבים שיהיו לכם בעמוד הנחיתה:

  • כותרת שאי אפשר להגיד לה לא
    הכותרת היא המקום בו הכל מתחיל. כמו כריכה של ספר, כמו שם של סרט.
    היא יכולה למשוך את הקונה או לשעמם אותו. ואנחנו צריכים לדאוג שהקורא יהיה כמה שיותר סקרן לאחר קריאת הכותרת. שירצה להמשיך לקרוא על השירות שלכם.
    שימו לב: הכותרת צריכה להיות קצרה וקולעת, מושכת תשומת לב, ונותנת מידע על השירות או המוצר של העסק.
    הנה דוגמה לעמוד נחיתה עם כותרת קצרה וברורה כך שכל מי שקורא אותה מבין מה תחום העסק.
    בואו נפרק את הכותרת לשני חלקים – חלק ראשון “השאירו פרטים” מנוסח באופן של ציווי. חלק שני “ונתחיל לנקות” מעביר באופן חד וחלק שאנחנו חברת ניקיון וכן אנחנו הולכים לנקות לך את הבית, בשביל לחזק את שליחת הטופס כתבנו בכפתור “מתחילים לנקות” על מנת להבהיר שהם כרגע מזמינים שירות ניקיון ולא מתייעצים או מבלבלים את השכל. 
  • אחרי שהכותרת קנתה אותם, תגרמו להם להישאר.
    איך עושים זאת? בעזרת כותרת משנה. בדרך כלל כותרת המשנה תהיה ממוקמת ישירות מתחת לכותרת הראשית. זו ההזדמנות להכניס אלמנט כלשהו של שכנוע. למשל – לכתוב על הניסיון של החברה, על המחיר המשתלם, השירות המקצועי או כל דבר שיגרום ללקוח להבין שכדאי לו להשאיר פרטים. כותרת המשנה צריכה להיות מעמיקה ומפורטת יותר מהכותרת ויכולה להציף בתוכה משהו ש”מפריע” למבקר בדף.
  • תמונה אחת שווה אלף מילים!
    אחד הדברים הכי חשובים בשיווק הוא ויזואליות. תמונות, סרטונים, משהו שהלקוח יכול להיאחז בו.
    תחשבו שאתם עכשיו עומדים לפני קניית רכב. התכוננתם וחסכתם לקניית הרכב ואתם רוצים להיות בטוחים שאתם עושים את הקנייה הכי טובה ונכונה.
    מה תעדיפו, לבצע קנייה דרך הטלפון או לשבת עם מישהו פנים מול פנים, לקלוט את המסרים, ואת הפרטים הכי טוב וכמובן לקבל אמון במוכר שלך?
    אנחנו בטוחים שאופציה ב’ היא עדיפה עליכם.
    אז נכון, בעמוד נחיתה אולי לא תוכלו לדבר עם הלקוח ישירות.
    אבל יש המון אופציות שמעוררות אמון גם בהתבוננות על דף אינטרנט.
    למשל:
    תמונות של העובדים, תמונות של הלקוחות, סרטוני וידאו שמסבירים את השירות, סרטוני המלצות של לקוחות ועוד המון דוגמאות.
    כמובן שהתמונות\סרטונים אמורים להיות רלוונטים למוצר או לשירות שאתם מוכרים.
    למשל אם העסק שלכם מוכר שואבי אבק, צלמו את שואב האבק בפעולה והעלו את הסרטון לעמוד הנחיתה. הראו את הנוחות בשימוש, את האיכות, ואת כל הסיבות שבגללן כדאי לקנות את שואב האבק הזה. כמובן שהתמונות אמורות להיות באיכות גבוהה, שמושכת את העין. אחרי הכל, תמונות זה הדבר הראשון שהעין קולטת ומעבדת – לכן התמונה צריכה לשדר איכות והשקעה.

גם צילומי מסך יכולים לעבוד נהדר אם העסק שלכם הוא תוכנה, אפליקציה, או כלי אחר בסגנון.
הבאנו לכם דוגמה לעמוד נחיתה שעיצבנו בג’וני עם תמונות שבהן כתוב המלצות מלקוחות. כלי אמין מאוד שעובד מעולה.

  • בהירות ופשטות זה הכל
    בעמוד הנחיתה שלכם צריך להיות הסבר קצר על השירות או המוצר.
    אחרי הכל, אם לקוח פוטנציאלי לא מבין איזה שירות אתם נותנים, אתם תאבדו אותו.
    לכן הסבר פשוט הוא קריטי. אם דף הנחיתה שלכם מיועד למוצר או שירות פשוט, תוכלו להסתפק רק בכותרת וכותרת משנה. זכרו – less is more!
    אך בלי קשר לדרך בה תכתבו את ההסבר שלכם, הנה מה שכדאי שתזכרו כשאתם כותבים אותו:
    ההסבר חייב לתת ערך לקורא! להסביר לו למה הוא צריך אותו ולמה המוצר שלך הכי טוב.
  • עיצוב
    עיצוב נכון זה בין הדברים הכי חשובים בדף נחיתה.
    תארו לכם שאתם נכנסים לחנות בגדים. אתם נכנסים וכל הבגדים מסודרים כמו חיילים על המדפים, לפי צבעים, הכל מקופל אותו דבר בצורה מדויקת להחריד. איזה כיף. ממש גן עדן לאוהבי סדר וניקיון, הסדר והיופי בעיניים מושך אותך לקנות, להסתכל, להתעניין.
    זה לגמרי נכון גם לגבי דף נחיתה. העיצוב שלו צריך להיות נקי, פשוט, מזמין. כזה שהאצבעות פשוט נמשכות להקליד את הפרטים. השתמשו בצבעים שמושכים את העין והבליטו את כפתור הפעולה עצמה בצבע אחר כדי שיבלוט. בהמשך נדבר על מושג שנקרא A\B TESTING אשר קשור לעיצוב דף הנחיתה שלכם.
  • דבר אליי מילים פשוטות
    בשיווק, לכל מילה יש משמעות. לא סתם יש מקצוע שלם לטובת כתיבת תוכן (קופירייטינג).
    דף הנחיתה שלכם צריך להיות כתוב באופן מדויק ביותר, לא ארוך וחופר אבל גם לא קצר ולא ברור.
    תבחרו את המילים בקפידה. חשבו מה אתם הייתם רוצים לקרוא, מה היה מרתק אתכם למסך.
    אילו מילים מעבירות הכי טוב את המוצר שלכם ואת הערך שהוא נותן ללקוח.
    כתבו כמה אופציות עד שלבסוף תמצאו את המוצלחת ביותר.
    קבלו דוגמה מצויינת לדף נחיתה שכתוב נכון ומדוייק, כל מי שקורא מבין במה מדובר, יש גישה מהירה לחבילות קניה, יתרונות החברה הכל מונח במקומות הנכונים עם המילים הנכונות.
  • היו אדיבים
    נכנס לקוח לדף הנחיתה, השאיר את הפרטים ושלח לכם. במילים אחרות הוא סמך עליכם.
    הוקירו תודה על הזמן היקר שלו וצרו מערכת יחסים נעימה שיכולה להישמר לטווח הארוך.
  • A\B Testing
    בהמשך המדריך אני מפרט על מבחנים עצמאיים שאנו עושים לעצמו, דבר זה נכון לקמפיינים בפרסום דיגיטלי ונכון עוד יותר בעיצוב והגדרת דף הנחיתה. כאשר אני מתכנן קמפיין רחב היקף לחברות בגודל בינוני-גדול אני יוצר אסטרטגיה המתאימה למספר קהלי יעד ובעלי עיצוב שונה, טקסט שונה ומבנה אחר לגמרי של הדף. כל זה מאפשר לי לממש את פוטנציאל השיווק ולסחוט את תקציב הפרסום עד תום. כאשר כל קמפיין מכוון לקהל יעד ספציפי ושולח אותם לדף נחיתה ייעודי – תוצאות ההמרה נראות אחרת לחלוטין.

אחרי שהסברנו מה כדאי שיהיה לכם בעמוד הנחיתה, בואו נדבר קצת על מה יבריח את הלקוחות מהר באותה מידה שהם נכנסו.

  1. אל תשכחו מהטלפונים!
    אף אחד לא יתעלם במכוון מהמובייל, אבל יכול להיות שזה יברח לכם מהראש אם לא תחשבו על זה מההתחלה. אתם מעצבים דף נחיתה מדהים עם אפקטים, תמונות, וידאו, וכל מה שעולה בראשכם, אבל זה לא מותאם למובייל, רק למחשב! אל תשכחו להתאים את עמוד הנחיתה גם לטלפון. המון לידים מגיעים משם! למעשה שאנחנו עושים סטטיסטיקות להמרות לידים בדפי נחיתה שעיצבנו עבור הלקוחות של ג’וני אנחנו מגלים נתון שהיה לנו ברור אבל לראות אותו שחור על גבי לבן הופך מתחושה כללית לעובדה בשטח. הנתון הוא: מעל 75% בממוצע מהלידים הגיעו דרך המובייל. יש לי עוד צורך להדגיש כמה חווית המשתמש במובייל היא קריטית?
  2. אל תשימו קישורים חיצוניים
    אף פעם אל תקשרו אתר אחר או שירות אחת בעמוד הנחיתה שלכם.
    אל תשימו אפילו קישור לפייסבוק או לאינסטגרם של העסק. כן זה נשמע קצת הזוי כי כולנו ראינו דפי נחיתה בכמעט בכולם יש הפנייה לדף פייסבוק או לאתר הבית של החברה, אז למה? כי לעמוד הנחיתה יש מטרה אחת ויחידה והיא לגרום לקורא להשאיר פרטים. כל פעולה אחרת שהוא יכול לעשות מסיחה את דעתו מהמטרה הראשית. הדבר האחרון שתרצו זה לגרום למבקר לעבור לדף הפייסבוק שלכם שניה לפני שהוא שולח לכם את הפרטים, נכון?
  3. קחו אצבע לא את כל היד
    בקשו מהקוראים להשאיר מינימום של פרטים. אתם הרי לא צריכים גם שם, מס’ טלפון, מייל, כתובת.
    כמה שפחות יותר טוב, עשו ללקוח חיים קלים ופשוטים. בסופו של דבר אתם תשיגו את הפרטים האחרים כשתדברו עם הלקוח בטלפון. הרבה לקוחות מגיעים אלינו עם דף נחיתה קיים שמבקש מהמבקר בדף כמעט כל פרט אפשרי חוץ ממה הם אוהבים לאכול 🙂 ואז אין לידים, אז תעשו לעצמכם טובה ובקשו פחות.

מה זה בכלל – A\B Testing?

כשמשווקים יוצרים דפי נחיתה, שולחים ניוזלטר, מפרסמים קמפיין, אנו לרוב מנחשים או מנסים ע”פ ידע קודם להבין מה ימשוך את הלקוחות ללחוץ על המודעה שלנו או להשאיר פרטים. אבל הרבה מאוד פעמים זה לא מצליח כמו שהמשווק חושב. לכן ישנו מבחן אפקטיבי ביותר.
באנגלית A\B Testing, בעברית – מבחן מפוצל. (אפשר גם להגיד שזה סוג של ניסוי וטעיה)
האמת שבמבחן A\B Testing נעשה שימוש בהמון תחומים, אפילו ברפואה. 

כשמדובר בשיווק יש המון דרכים אפשריות לגרום ללקוחות להתחבר למסרים השיווקיים שאנו מנסים לשדר (מבלי להרוג אף אחד).
אבל אין נוסחת פלא שאם תלך לפיה תצליח בוודאות. הכל בנוי על ניסיונות, ליצור כמה גרסאות מכל דבר ובסוף להבין מה הולך הכי טוב.
כמובן שזה נושא שהוא שיא הרלוונטי לדפי נחיתה.
האם הדף הופך את הגולשים ללקוחות פוטנציאליים? האם המילים הכתובות גורמות לו לרצות את המוצר? האם הצבעים נכונים ומושכים את העין? האם הכל נכון ומדויק עד לפרט הכי קטן?
את כל זה אי אפשר לדעת על פי דף אחד. כדי להגיע לתוצאות אפקטיביות אתם צריכים להוציא לפחות שתי  גרסאות (כמובן שאפשר גם יותר) של דפי נחיתה כאשר בכל אחד מהם ישנו הבדל אחד ספציפי. למשל משפט, צבעים, הצד של התמונה, וכל דבר שאפשר לשנות ולהשוות לדפים אחרים.
כמובן שאת המבחן יש לעשות בדפי נחיתה שיוצאים באותו קמפיין, כי המון פעמים זמנים שונים מביאים מס’ שונה של לקוחות. למשל – בחודשי אוגוסט יהיו יותר אנשים שמחפשים חבילות נופש בחו”ל מאשר בחודש מאי.

אז איך עושים את המבחן?
הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להגדיר מטרה לקמפיין שלכם.
מטרה שתוכלו ממש למדוד. למשל – “אני רוצה להשיג יותר לידים”. או אולי “אני רוצה להשיג יותר לייקים לעמוד הפייסבוק שלי”.
המטרה שלכם צריכה גם להיות מאוד ספציפית. אם בדף נחיתה עסקינן אז אתם מגדירים מטרה שהיא נטו לדף נחיתה. זאת אומרת – אתם רוצים שישאירו פרטים.
אל תערבבו בין דף הנחיתה לקמפיין עצמו בפייסבוק\גוגל כי זה שני דברים נפרדים – משמע יש לבחון אותם בנפרד.
לאחר מכן אתם צריכים ליצור 2 גרסאות שונות של תוכן אחד עם שינויים במשתנה יחיד.
תציגו את 2 המודעות הללו בפני 2 קהלים בגודל דומה ונתחו איזה מהן הניבה תוצאות טובות יותר בפרק זמן מסוים (זמן שבו הקמפיין רץ)

נציג לפניכם שני פרמטרים בהם תוכלו לבצע A\B Testing :

1. מבחן חווית המשתמש
חווית המשתמש הכוונה היא – לאיך העיניים של הקורא מעבדות את העמוד בצורה שבה הוא בנוי.
למשל – האם רוב הקוראים מסתכלים קודם כל לצד ימין של הדף או לצד שמאל?
האם כדאי לשים את כפתור הקריאה לפעולה בראש העמוד או בתחתית?
זה נשמע כמו דברים מינוריים ולא חשובים, אבל תתפלאו כמה זה חשוב ללידים שלכם!
לכן כשאתם יוצרים כמה גרסאות לדף הנחיתה, תנסו לשנות את מיקום הכפתורים\תמונות\לוגו\כל דבר שאפשר לשנות לו מיקום. זכרו לשנות בין עמוד לעמוד אך ורק דבר אחד! 

2. מבחן העיצוב
כל דבר הקשור לעיצוב הדף.
צבעים, פונט, גודל האותיות, תמונת הרקע וכד’.
צרו גרסאות שונות לדפי נחיתה ובכל גרסה תשנו משהו אחד בעיצוב הדף.
למשל – אם בגרסה אחת עשיתם כפתור קריאה לפעולה בצבע ירוק, נסו בגרסה אחרת לעשות אותו בצבע אדום.
זכרו כי העיצוב צריך להיות מזמין, נקי ומסודר לעיניי הקורא.

אני מקווה מאוד שהבנת את חשיבותו של דף הנחיתה. ויותר מזה, מקווה שהעברתי לך כמה חשוב לעצב אותו נכון, לחשוב על הפרטים הקטנים כדי שהדף שלך באמת יניב הצלחה.

ישנן הרבה חברות שעושות דפי נחיתה לכל סוגי העסקים, ישנם מעצבים שיודעים לעצב גם דפי נחיתה.
תמצאו את החברה שמעצבת דפי נחיתה המתאימים לעסק שלכם, זכרו שיופי הוא בעיני המתבונן ולפעמים מה שנראה לכם יפה מאוד לא יהיה נכון מבחינה שיווקית לעסק שלכם.
אנחנו, בג’וני פרסום דיגיטלי נכון לוקחים את נושא הדפי נחיתה ברצינות רבה מאוד (יש שיגידו מוגזמת). דפי נחיתה זו אחת ההתמחויות שלנו ובזמן של 7 שנים שהמשרד קיים הספקנו לייצר המון עמודים שהראו תוצאות מוצלחות ביותר.
אנו יודעים לשלב פסיכולוגיה מכירתית עם עיצוב גראפי ובתמיכת כלים מתקדמים ליצירת לידים ומכירות.
זה מה שעושה את ההבדל במכירות בין עיצוב חינמי על ידי תוכנה או משרד פרסום שעושה עיצובים כלליים לבין עבודה עם מומחים לדפי נחיתה ויכולות המרה, שיודעים לקחת את תחום העסק שלך ולתרגם אותו להמרות בקמפיינים.

מאמר זה נכתב ע”י אביחי זנתי וצוות ג’וני – פרסום דיגיטלי נכון.
ג’וני עומדים לרשותכם לכל שאלה, בעיה וכמובן לתת שירותי פרסום.
המשרד שלנו צובר ניסיון כבר מעל 7 שנים, ונכח הרבה הצלחות ותוצאות מדהימות.
להתרשמות מהמשרד וצפייה באתר שלנו לחצו על הקישור https://jonnyweb.co.il/
או התקשרו עכשיו 050-777-4443 תודה ובהצלחה בהמשך!

מאמר שכיף לשתף:

ג'וני פרסום דיגיטלי נכון

אתם מוזמנים לנער ולהעיף מהחלון את כל מה שאתם יודעים על שיווק בגוגל ופרסום ברשתות חברתיות.
הכינו את העסק שלכם
לקבלת מקסימום עבודה במינימום תקציבי פרסום.

מאמרים אחרונים

לאחרונה ביוטיוב

עקבו אחרינו בפייסבוק

המגזין של ג'וני

דילוג לתוכן