איך בוחרים משרד פרסום בפייסבוק? ועוד 10 טיפים שלא חשבת עליהם

כיצד לבחור משרד פרסום בפייסבוק?
יש לא מעט משרדים, סוכנויות, חברות ומפרסמים עצמאיים בארץ שעושים פרסום בפייסבוק ברמות שונות. זה בהחלט לא קל לנבור באינטרנט ולמצוא את האדם או המשרד הנכון עבורכם. לא סתם אנחנו כותבים “עבורכם” – יש כאן סוגיה אישית. לא בטוח שחברה גדולה תתאים לכם יותר מאשר משרד קטן או מפרסם עצמאי שעובד לבד מהבית, ולהפך. בהחלט יש יתרונות לכל אפשרות. מעבר לכך, האופי הספציפי שלכם והכימיה שלכם עם המפרסמים היא חשובה מאוד, לכן חשוב להכיר אותם לפני שלוקחים החלטה.

חשוב לשאול את השאלות הנכונות, ובשביל זה צריך לדעת מה לשאול.
הסוגיה הזאת היא אישית, גם בגלל שכל עסק עומד בפני עצמו ומצריך התווייה של אסטרטגיה פרסומית שונה – וזהו עניין מהותי. חשוב למצוא את המפרסם או המפרסמים שמבינים בתחום שלכם ויש להם ניסיון בפרסום עסקים דומים. כמובן שהם חייבים להיות בעלי תשוקה אדירה לתחום ורעב אמיתי להצליח במה שהם עושים. כתבנו לכם מאמר מפורט במטרה לעזור לכם לבחור משרד פרסום בפייסבוק, אז שתהיה קריאה נעימה.

איך ואיפה מתחילים לחפש משרד פרסום?

  • אם אתם מכירים בעל עסק שהשתמש בשירותי פרסום והצליח לו, מעולה, דברו איתו
  • אם אתם לוקחים חלק בקבוצת נטוורקינג מסוימת, תמיד אפשר לשאול שם
  • חפשו בגוגל או ביוטיוב את ביטויי המפתח הרלוונטיים לשיווק ופרסום בפייסבוק ושיווק דיגיטלי בכלל
  • פרסמו מודעה באחת מקבוצות הפייסבוק הרלוונטיות

דרך של פה לאוזן היא תמיד מעולה, והמקרה הזה איננו יוצא דופן. בעלי עסקים לרוב מכירים בעלי עסקים אחרים, אז כדאי לבדוק איתם אם יש להם על מי להמליץ עבורכם. דרך טובה נוספת היא לחפש מפרסמים ומשרדים דרך מנוע החיפוש של גוגל. יש סיכוי טוב שכך הגעתם גם אתם אל המאמר הספציפי הזה.

אפשרות נוספת היא אכן לפרסם מודעה בקבוצת פייסבוק העוסקת בשיווק דיגיטלי או בשיווק בפייסבוק ולבדוק את מי שיוצר איתכם קשר בתגובה. אם אתם מקבלים המלצות מגורמי צד שלישי באופן הזה, זוהי אפשרות פחות טובה על הנייר מבחינה זאת, מכיוון שאינכם יודעים אם הממליצים ממליצים מטעם או מתוך ניסיון אמיתי עם אותם מפרסמים.

מפרסם עם ניסיון בשיווק התחום שלכם
הנקודה החשובה ביותר היא למצוא מפרסם שיש לו ניסיון בשיווק ופרסום תחום העיסוק שלכם. אם אתם עוסקים בקמעונאות, תנו עדיפות למפרסמים בעלי ניסיון בתחום. אם אתם עוסקים במסעדנות – כנ”ל. מפרסם חובש כובע אחר בכל פעם שהוא מפרסם עסק מסוים. אם הוא כבר חבש את הכובע הרלוונטי לכם, יש לו יתרון ברור. הוא מכיר את קהלי היעד, הוא מכיר את אופי העסק, אופי המוצרים, הוא יודע כיצד לכתוב וכיצד לפנות לאנשים הרלוונטיים. הוא כבר צבר הבנה מספקת בתחום. כמובן שלא חשוב רק עצם הניסיון שלו בתחום העסקי שלכם, אלא גם ההצלחה וההישגים שלו בו.

מפרסם מגוון
שיווק דיגיטלי ושיווק באופן כללי הוא תחום מגוון מאוד. אם אתם מחפשים שיווק בפייסבוק, יכול מאוד להיות שאתם צריכים גם שירות של בנייה ועיצוב של דפי נחיתה. אם המפרסם המסוים יודע לבנות אתרים ודפי נחיתה איכותיים – זהו יתרון ניכר ומשמעותי. עדיף לרכז את כל השירותים שאתם זקוקים להם תחת קורת גג אחת, ובכך לחסוך במאמצים ובתמרון בין נותני שירות שונים – להפיל 2 ציפורים או יותר במכה אחת.

משרד פרסום בפייסבוק
מעבר לבניית ועיצוב דפי נחיתה, אולי אתם זקוקים גם לקידום ממומן בגוגל או לקידום אתרים אורגני. אולי אתם זקוקים לשירותים אחרים הקשורים לשיווק דיגיטלי, כמו למשל פרסום בפלטפורמות להמלצות תכנים כגון אאוטבריין וטאבולה. גם אם אתם לא צריכים כעת, מאוד יכול להיות שתזדקקו להם בעתיד. בשקלול הסוגיות הללו, אי אפשר להימלט מהמסקנה שבהחלט כדאי לחפש מפרסם מגוון, ואם מדובר במשרד או בסוכנות, אז לוודא שיש להם את כל אנשי המקצוע הרלוונטיים – גרפיקאים ומעצבים, מנהלי קמפיינים, בוני אתרים – וכו’. בשביל מה לחפש מחדש בעתיד? כדאי לראות את הנולד ולחסוך לעצמכם את הטרחה.

כימיה טובה
אם הפרסום בפייסבוק יצליח, מאוד יכול להיות שמערכת היחסים שלכם עם המפרסם תחזיק זמן רב מאוד, לרבות שנה ויותר מכך. לכן חשוב לבדוק את הכימיה שלכם איתו או איתם. יתרה מכך, אם התקשורת לא תהיה טובה ומערכת היחסים תיתקל במשוכות ומכשולים – הפרסום ייפגע. אתם חייבים לשדר על אותו גל. כימיה טובה היא הכרחית ותנעים את הזמן לשני הצדדים. יהיה לכם יותר נחמד לתקשר עם המפרסם באופן תדיר, והרי פרסום עסקים בהחלט יכול להיות עניין של תקשורת יום-יומית או קרוב לכך. על מנת לבדוק את הכימיה שלכם, אתם יכולים:

  • לשוחח ארוכות בטלפון. עשו שיחת נפש עסקית. הכירו את המפרסם. בררו מה הניסיון שלו ומה החוזקות שלו. שאלו אותו כיצד הוא יוכל לעזור לכם ולמה שתבחרו דווקא בו ולא באחרים. אנשים מהר מאוד מבינים אם מי שנמצא מעבר לקו מדבר באותה שפה ונמצא באותו פרק בספר.
  • להיפגש פיסית. להיפגש בבית קפה, במשרד, בבית – איך שלא יהיה. כמובן שזוהי דרך מצוינת להכיר ולבדוק אפשרות לעבוד ביחד.

אחרי ששוחחתם עם המפרסם המיועד והכרתם אותו יותר, יהיה לכם קל יותר להחליט אם לבחור בו או לא. אם מדובר במשרד פרסום, כדאי לשוחח עם איש הקשר העיקרי שלכם ולהכיר אותו לפני שתסגרו איתם על התקשרות.

בקשו לראות עבודות קודמות
ניתן לבקש לראות עיצובים גראפיים שונים לפוסטים, דפי נחיתה שנבנו ועוצבו, תוצאות של קמפיינים ממומנים, דוגמאות לכתיבה שיווקית – ועוד. מאוד לגיטימי לבקש סוג של תיק עבודות מהמפרסם. במידה ויש לו ניסיון אמיתי בפרסום התחום שבו אתם עוסקים, כל עניין תיק העבודות מקבל משנה תוקף נוסף.
תוכלו לראות איך הוא עיצב, איך הוא כתב ואיך הייתה ההצלחה שלו עם עסק בתחום המסוים שלכם, וכמו שאמרנו – זהו יתרון אדיר עבורכם. דרך עבודות פרסומיות קודמות ניתן לקבל מושג לגבי היכולות הקריאייטיביות של המפרסם, והרי פרסום תמיד צריך לשאוף להיות יצירתי ויוצא דופן על מנת למשוך תשומת לב מהקהל, ובפרט בעולם הדיגיטלי, הצבעוני, הדינאמי ורווי השיווק שמסביבנו.משרד פרסום דיגיטלי

בדקו את הנכסים הדיגיטליים של המשרד
רוב הסיכויים שהסנדלר אינו הולך יחף, ולמי שמפרסם אחרים גם יש אתר ודף פייסבוק משלו, וסביר להניח שגם חשבון באינסטגרם. לא יהיה לכם קשה להגיע לאותם נכסים דיגיטליים. בתוך הדף העסקי תוכלו להתרשם מרמת המיתוג, העיצוב הגראפי, מהווייב ומהכתיבה השיווקית.
באתר עצמו תוכלו להתרשם מעבודות שונות שהמשרד ביצע, מאמרים שונים שהוא כתב, לקוחות שהוא שיווק וכמו כן גם מרמת העיצוב והמיתוג, במידה והוא אכן בנה לעצמו את אותו אתר או דף נחיתה.

חפשו תשוקה אמיתית לתחום
גם המפרסם הטוב בעולם לא יהיה יעיל עבורכם כל עוד הוא לא רעב להצליח ולהוכיח את עצמו עוד ועוד. אם הוא כבר שבע, אולי הוא פחות יתאמץ לתבל את התבשיל שהוא יכין לכם. זוהי נקודה חשובה. את התשוקה בהחלט ניתן להרגיש במהלך ההיכרות האישית בטלפון או בפגישה פיסית, אך גם ניתן לזהות אותה במסגרת הדף העסקי שלו בפייסבוק ובאינסטגרם.
מי שמעלה פוסטים, כותב מאמרים ומדריכים מפורטים, ארוכים ומושקעים, מחדש את עצמו וממציא את עצמו בכל פעם מחדש – הוא האיש עבורכם.
התלהבות היא דבר מדבק. המפרסם יכול להכניס בהם התלהבות, ועצם ההתלהבות שלו והרעב להצליח יעזרו לו לפרסם אתכם טוב יותר ובאמת להשקיע במאמצי הפרסום.

היזהרו מהבטחות גרנדיוזיות
יש הבטחות שאי אפשר להבטיח מעל לכל צל של ספק, לכן כל הבטחה מוגזמת היא בגדר דגל אדום. אם משרד פרסום בפייסבוק מבטיח לכם לצורך הדוגמא ROI מסוים – Return on Investment, משמע החזר על השקעה, זה בעייתי, ולא משנה כמה ניסיון יש לו. כל עסק הוא בפני עצמו והשיווק הדיגיטלי הוא דינאמי.
אין אפשרות להבטיח תוצאות מסוימות או החזר מסוים על ההשקעה, וזה נכון לכל סוג של פרסום, לרבות פרסום אופליין מסורתי. מי שעוסק בתחום השיווק והפרסום באופן מקצועי כבר יודע את זה. כאשר מתחילים בקמפיין שיווקי או במספר קמפיינים, יוצאים למסע חדש, והוא שונה מקודמיו, גם אם לאותו משרד יש ניסיון רב עם עסק דומה מאוד לעסק שלכם. יש אינספור פרמטרים שונים שמשתנים בין עסק לעסק, למשל:

  • תקציב הפרסום
  • רמת המודעות הקיימת לעסק
  • הדעה הרווחת כלפי העסק או המותג
  • איכות דף הנחיתה או האתר
  • מחיר המוצר או השירות
  • המיקום שבו העסק פועל, במידה והוא לא כלל-ארצי
  • רמת המדיה הויזואלית של העסק – תמונות, לוגו, סרטונים
  • ועוד

לכן, כאשר אתם שומעים הבטחות מתוקות על בסיס ניסיון עבר, קחו אותם בעירבון מוגבל, או כמו שאומרים בגולה “with a pinch of salt” – עם קורטוב מלח. מטריקס הראשון היה מצוין, אבל מה לעשות, השניים האחרים היו פחות טובים. אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה בהמשך בוודאות מוחלטת.
גם בלי קשר לניסיון העבר של המפרסם בתחום שלכם, ומפאת חוסר היכולת לדעת מבעוד מועד ובוודאות כיצד יצליח הפרסום, הבטחות גרנדיוזיות הן עניין שכדאי להיות סקפטי לגביו. ההבטחות היחידות שניתן להתבסס עליהן אלו הבטחות לעשות את הטוב ביותר, תוך התבססות על ידע, data וניסיון.

האם למפרסם יש data רלוונטית?
אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום הוא לצבור מידע לגבי קהלי יעד. אם כבר יש לכם מידע נרחב משלכם, בין אם ממרוצת העבודה שלכם ובין אם מתוך קמפיינים שערכתם – זה מצוין. ישנם מפרסמים שיש להם מידע ורשימות תפוצה רלוונטיות לתחומים שונים, לכן מומלץ לבדוק האם יש למפרסם רשימות של אנשים וקהלי יעד בתחום שלכם. זהו בהחלט יתרון משמעותי, כזה שיכול לזרז את הפרסום ולשדרג את היעילות שלו. התוצאות יגיעו מהר יותר, ואתם תוכלו לחסוך כסף על איתור קהלים וצבירת מידע רלוונטי אודותיהם.

שירות לקוחות
מפרסם טוב נותן שירות לקוחות מצוין ואישי. הוא נותן ללקוח את התחושה שהוא נמצא בראש סדר העדיפויות שלו, ולא בתחתיתו. זה לא במקום ליכולת אמיתית בשטח לבנות קמפיינים ממומנים מצליחים, לאתר קהלים, להתוות טקטיקה פרסומית מוצלחת ולכתוב באופן מושך ומעניין – זה בנוסף. זהו עניין אנושי.
ישראלים אוהבים להרגיש שהם מקבלים שירות אישי ואדיב, ושמישהו משקיע בהם. תשומת לב זה נפלא, וזה מובן לנו. רוב הסיכויים שזה מובן גם לכם. קשה לדעת בוודאות אם מדובר במפרסם שמעניק שירות לקוחות מצוין, אבל אם תחפשו המלצות אישיות ואמינות מאנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם, הסיכוי שלכם למצוא מפרסם שיודע להתייחס באופן ראוי והולם ללקוחות שלו הוא גבוה הרבה יותר.
מעבר לכך, גם דרך שיחת או פגישת ההיכרות ניתן ללמוד אודות האופי של המפרסם וטיב שירות הלקוחות שהוא מעניק.

פרילנסר עצמאי או משרד?
שנשאלת השאלה כיצד לבחור משרד פרסום בפייסבוק ואיזה סוג של משרד, אין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת. באופן עקרוני, מפרסם עצמאי או שיתוף פעולה בין 2 מפרסמים יכול לעשות עבודה טובה כמו סוכנות פרסום גדולה יחסית. יותר חשוב לחפש ניסיון, תוצאות ותשוקה טהורה לתחום. לפעמים כשיש הרבה אנשים, ניתן ליפול בין הכיסאות. לפעמים כשיש הרבה לקוחות, המשרד יכול לזלזל ולא לספק לכם את כל מה שאתם זקוקים לו. כמובן שזה יכול להיות גם אחרת, ובאופן תיאורטי גם למשרד שכולל מספר בעלי תפקידים שונים והתמחויות שונות יש יתרון משמעותי עבורכם. יכול להיות גם שבמרוצת העבודה מול המפרסם העצמאי לא באמת תקבלו שירות לקוחות אישי ותשומת לב רבה כמו שייחלתם וחשבתם שתקבלו. בכל מקרה, זוהי לא שאלה של מספרים וכמות המפרסמים, אלא של יכולת, מוטיבציה ורצון. בעינינו, הסוגיה הספציפית של “משרד, חברה או מפרסם עצמאי” אינה חשובה במיוחד כמו השאלות והפרמטרים האחרים שעומדים על הפרק.

בקשו וחפשו המלצות אמינות
המלצות הן נושא קריטי, מכיוון שאיננו יכולים לדעת מה המקור שלהן. כל מיני רפרנסים עשויים להיות בעלי אמינות מוגבלת על הנייר. בכל זאת כדאי לבקש ממליצים ולשוחח עם לקוחות עבר. בשיחת או בשיחות טלפון עם אותם לקוחות תוכלו לקבל מידע חשוב, גם כזה שלפעמים נאמר בין השורות. דרך התקשורת הטלפונית תוכלו לתת פרשנות לנאמר, ולהבין האם מדובר בלקוח אמיתי או במישהו מטעם. לצערנו, זה בהחלט אפשרי וקיים. לשמחתכם, לא כולם שחקנים כל כך טובים. כדאי להסתמך על שיקול הדעת שלכם ולבדוק האם באמת מדובר בלקוח אמיתי שנותן חוות דעת סובייקטיבית אבל בכל זאת אובייקטיבית. אפשר לנסות גם לבקש לשוחח עם לקוח שהפרסום איתו לא צלח במאת האחוזים – אין משרד שיש לו רק הצלחות. אם במקרה ייתנו לכם טלפון של לקוח כזה, כנראה שמדובר במשרד אמין. גם בלי זה, כדאי להתקשר לרפרנסים ולסמוך על האינטליגנציה הרגשית והכללית שלכם ולהסיק מהשיחה מה שמרגיש לכם נכון. הבטן שלכם יודעת הכי טוב.המלצה על חברת פרסום דיגיטלי

שקיפות
שקיפות היא דבר חשוב, והיא יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. מומלץ לבדוק באתר של המשרד האם יש כתובת מלאה ודרכים ליצירת קשר. מומלץ לבדוק האם קיימת רשימה של לקוחות שאיתם המשרד עבד. מומלץ לחפש גם מידע לגביי הצוות של המשרד, כולל השמות ואף התמונות שלהם וכל מידע רלוונטי אחר. אתם רוצים לראות שיש בני אדם מאחורי האתר.

ייחסו חשיבות לידע טכני וידע בבניית אתרים
שיווק דיגיטלי מוצלח, לרבות פרסום בפייסבוק, מתבסס במידה רבה על אתרים ודפי נחיתה. נקודה.
כדאי שלמשרד שתשתמשו בשירותיו יהיה ידע טכני בעיצוב ובניית אתרים ויכולת לבנות תשתית ענפה לפרסום העסק שלכם.

שאלות נוספות שכדאי לשאול

  • איך המשרד ינהל את תקציב הפרסום ומה האסטרטגיה והטקטיקה הפרסומית שלו?
  • איך תשלמו על ניהול הפרסום והקידום הממומן? שאלה זו תקפה גם לגביי התשלום למשרד וגם לגביי התשלום לפייסבוק ולגוגל על הקידום הממומן.
  • האם יש למשרד אינטרסים עם אתרים ספציפיים?
  • האם יש למשרד הסכמי עמלות על רכישת פרסום?
  • כל כמה זמן המשרד יבדוק, ינטר ויערוך אופטימיזציה לקמפיינים שלכם?
  • האם המשרד יכול להשתמש רק בחלק מהתקציב הפרסום החודשי או שהוא מחויב לנצל את התקציב עד תום בכל חודש?

תמיד כדאי להראות שאתם שולטים בתחום ויודעים על מה אתם מדברים, מקבלים את מה שאתם צריכים, בודקים בדיוק מה מבטיחים לכם ודואגים שזה יהיה רשום תחת חוזה – שחור על גבי לבן.

לכרות מידע
בסופו של יום, לא עולה כסף לחפש ולבדוק, אז בהחלט כדאי לעשות את המיטב ולכרות כמה שיותר מידע. כשאתם מנסים להכריע מבין מי שנמצא על כף המאזניים, נסו להטות את הכף לכיוון מי שיש לו ניסיון, אך גם יש לו תשוקה. למי שהצליח, אבל עדיין מתאמץ להמשיך להצליח ולא נח על זרי הדפנה. בדקו את כל האפשרויות והשקיעו זמן בהחלטה.
חפשו המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם ובקרו באתרים של מפרסמים שונים. לכו עם תחושת הבטן והאינטואיציה שלכם, אבל אל תשכחו לפעול גם באופן מחושב ושכלתני כדי לדעת כיצד לבחור משרד פרסום דיגיטלי נכון.

מאמר שכיף לשתף:

ג'וני פרסום דיגיטלי נכון

אתם מוזמנים לנער ולהעיף מהחלון את כל מה שאתם יודעים על שיווק בגוגל ופרסום ברשתות חברתיות.
הכינו את העסק שלכם
לקבלת מקסימום עבודה במינימום תקציבי פרסום.

מאמרים אחרונים

לאחרונה ביוטיוב

עקבו אחרינו בפייסבוק

המגזין של ג'וני

דילוג לתוכן