משרד פרסום דיגיטלי – 10 תשובות לשאלות שלא העזתם לשאול

משרד פרסום דיגיטלי – 10 תשובות לשאלות שהעזתם או לא העזתם לשאול
לא מעט עסקים מתהדרים בשם “משרד פרסום דיגיטלי” ועוסקים בשיווק ופרסום דיגיטלי, ונראה שהם צצים כפטריות אחרי הגשם. בעלי עסקים שמחפשים שירותים מקצועיים של שיווק דיגיטלי מלאים לרוב בשאלות בנוגע לתחום. גם אנחנו ב-“ג’וני – פרסום דיגיטלי נכון” נשאלים לא מעט שאלות על ידי בעלי עסקים שפונים אלינו ומעוניינים לדעת איך השיווק הדיגיטלי עובד, מה הוא דורש מהם, למי הוא מתאים, מה כולל משרד פרסום דיגיטלי, כיצד מתנהלת העבודה והתקשורת בשוטף, כמה זה עולה וכמה יש להשקיע – ועוד. לאור כך החלטנו לשבת ולכתוב עבורכם 10 תשובות לכמה מהשאלות החשובות והנפוצות ביותר בתחום, בכדי לשפוך אור על מה זה באמת פרסום דיגיטלי, למה אפשר לצפות ואילו פלטפורמות מתאימות לכם. קריאה מהנה ומועילה.

  1. מה זה באמת משרד פרסום דיגיטלי?
    יש כמה זנים של משרדי פרסום דיגיטליים. לעיתים אכן מדובר במשרד פיסי לכל דבר, הכולל צוות שעובד ביחד בין 4 קירות. אתם מכירים את הקונספט. לעיתים, בהתחשב בכך שניתן לבצע את העבודה מכל נקודה בגלובוס וכל מה שצריך זה מחשב, עכבר, מקלדת וגישה לאינטרנט – משרד פרסום דיגיטלי הוא למעשה צוות של משווקים שעובדים מהבית, מבית קפה או מכל מקום באשר הוא. בפועל, אין באמת הבדל. לנהל קמפיינים, לעצב גראפית ולכתוב אכן אפשר לבצע באותה רמה ובאותה איכות ביצוע מכל מקום על כדור הארץ. על הירח טרם ניסינו, אבל זה נשמע קשה יותר על פניו. בסופו של יום, מה שחשוב באמת זה איכות העובדים ואיכות העבודה, ולא היכן היא מתבצעת.
  1. בשביל מה זה טוב?
    בעוד בעבר הפרסום התרכז בפלטפורמות אנלוגיות, כמו פרינט ורדיו, כיום עיקר השיווק והפרסום מתבצע במדיה הדיגיטלית וברשתות החברתיות. זה נכון ותקף לתאגידי ענק, מפלגות פוליטיות ועוסקים פטורים מתשלום מע”מ. פרסום דיגיטלי הוא דרך יעילה ובדוקה להגיע לכמות גדולה של אנשים תוך השקעה של מאמץ מזערי בלבד. העולם הופך לדיגיטלי יותר בכל רגע שעובר, ובגלל שרוב האנשים בעולם המערבי דואגים להישאר אונליין בחלק גדול מהיום – זה רק הגיוני לפנות אליהם בדרך הזאת. חישבו כמה זמן אתם משקיעים ביום נתון וממוצע בפייסבוק ובאינסטגרם וכמה פעמים ערכתם חיפוש בגוגל רק בשבוע האחרון. משרדי פרסום דיגיטליים קיימים בשביל להפוך את השיווק של העסק, ובפרט את השיווק הדיגיטלי שלו, ליעיל, מוצלח ומכניס הרבה יותר ממה שהוא כעת.
  1. מי נמצא במשרד ובמה הוא טוב?משרד-פרסום-דיגיטלי-ברחובות
    משרד פרסום דיגיטלי מורכב לרוב משני עובדים או יותר. טכנית, גם אדם יחיד שניתן להגדיר בתור פרילאנסר, יכול לבחור להגדיר את עצמו כמשרד, ואף אחד לא יעיר לו על כך. משרד מורכב לרוב מאנשים בעלי התמחויות, ידע וניסיון בתפקידים ובתחומים הבאים:
  • כתיבה שיווקית
  • עיצוב גראפי וקריאייטיב
  • עיצוב ופיתוח אתרים ודפי נחיתה
  • ניהול קמפיינים ממומנים בפלטפורמות השונות
  • קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש
  • אחסון אתרים
  • סושיאל ומדיה חברתית
  • תקציבאות, מכירות ושירות לקוחות

ישנם משרדים שמספקים רק שירות אחד או מספר שירותים מסוימים מאלו שציינו לעיל, ולאו דווקא את כולם, אבל לרוב אלו השירותים שניתן למצוא.
לעיתים משרד פרסום דיגיטלי יכלול אנשי מקצוע נפרדים לכל תחום ולפעמים אדם אחד יבצע מספר תפקידים שונים.
אדם אשר עוסק למשל בניהול קמפיינים בפייסבוק בהחלט יכול וכדאי שיהיה בעל ידע ממשי בכתיבה שיווקית והכרות עם פלטפורמות הסושיאל, וגם ידע בעיצוב ובקריאייטיב לא יזיק.

  1. כמה זה עולה?
    שאלה טובה. העלות מתחלקת לרוב לתשלום עבור השירות של המשרד ותשלום עבור הקידום הממומן, במידה ומנוהלים
    קמפיינים ממומנים בגוגל, פייסבוק, יוטיוב, טאבולה, אאוטבריין או לינקדאין. בשורה התחתונה – אין סכום אחיד.
    כל משרד פרסום דיגיטלי גובה סכומים אחרים לחלוטין, בהתאם לרצונו, יכולותיו, ניסיונו ובהתאם לשירותים המסוימים שהוא מעניק.
    גם כשבקידום ממומן עסקינן – אין סכום אחיד. כל עסק או חברה מעמידים תקציבים אחרים לחלוטין והם בעלי יכולות כלכליות, מטרות ושאיפות שונות.
    לרוב נחתם חוזה בין הלקוח לבין המשרד, ובו מפורטים כל השירותים שהלקוח יקבל בתמורה לריטיינר חודשי.
    שם מפורט כל המידע הרלוונטי לשני הצדדים ונכתב כל מה שהם צריכים לדעת שחור על גבי לבן (או כל צבע אחר).
    ניתן לציין שמשרדים רבים לא עובדים עם תקציבים שלא מגיעים לרף מסוים, מהסיבות האישיות שלהם.
    באופן כללי, יש להבין שמה שחשוב הוא לא התקציב – אלא מה מפיקים ממנו.
    מה שכן, תקציב גבוה יותר מאפשר מרחב תמרון גדול יותר עבור המפרסם ויכולת לנסות מגוון רחב יותר של דרכי פרסום שונות ואף מתוחכמות ומורכבות יותר.
    מעבר לכך, וודאי שכמות האנשים שייחשפו לפרסום משתנה בהתאם לגובה התקציב הממומן.
  1. איך בוחרים משרד פרסום דיגיטלי?
    שאלת מיליון הלידים. יש הרבה דרכים לבחור משרד פרסום דיגיטלי, כמו שיש הרבה דרכים לבחור כל ספק שירות מסוים.
    על מנת לבחור משרד, יש בראש ובראשונה לחפש משרדי פרסום בתחום. כיצד?
  • מפה לאוזן – לחפש המלצה מאנשים אובייקטיביים שעבדו או עדיין עובדים עם משרד פרסום דיגיטלי והייתה להם חוויה חיובית ופרודוקטיבית. זהו מידע חשוב שלא יסולא בפז.
  • חיפוש בגוגל – חיפוש של ביטויי מפתח רלוונטיים כגון שיווק דיגיטלי, פרסום דיגיטלי ומשרד פרסום דיגיטלי יוליד לא מעט תוצאות רלוונטיות.
    ניתן להתרשם מהאתרים של המשרדים השונים ומעבודות קודמות שהם ביצעו וכמובן גם לשוחח איתם.
  • לשאול בקבוצות פייסבוק – בקבוצות פייסבוק שונות שעוסקות בפרסום דיגיטלי בהחלט ניתן למצוא ספקים רבים בתחום וגם לבקש המלצות.
    האם הן יהיו אובייקטיביות? אין לדעת. מה שכן, זאת בהחלט אחת האפשרויות הסבירות למצוא משרד בתחום.
  • חיפוש בלינקדאין – ניתן לחפש משרדים בתחום דרך לינקדאין ולהתרשם מהפרופילים שלהן.

לאחר שמצאתם מספר אפשרויות, ניתן לעשות מספר דברים על מנת להתרשם לעומק מהמשרד.
כל מידע שתשיגו יעזור לכם לקבל החלטה מושכלת, ובאופן כללי, בהחלט לא כדאי למהר להחליט. אתם יודעים מנין בא החיפזון.
אז מה עושים?

  • מתרשמים מהאתר ומהדפים והחשבונות העסקיים של המשרד במדיה הדיגיטלית.
  • מבקשים מהמשרד לקבל מספרי טלפון של לקוחות שעבדו איתו, ובפרט בתחום המקצועי שלכם. בהחלט יעזור לשמוע שהמשרד הצליח עם עסק דומה לשלכם. אין מידע טוב, אמין ורלוונטי יותר מזה שתקבלו במהלך שיחת טלפון עם בעל עסק שעבד או עובד עם המשרד ומכיר את התחום שלכם על בוריו.
  • מבקשים לראות עבודות קודמות, כמו למשל: עבודות של עיצוב גראפי, קריאייטיב, עיצוב ובניית אתרים ודפי נחיתה, דפים עסקיים מנוהלים בהווה, וכל מה שיכול להרשים אתכם.
  • בוחנים את הניסיון של המשרד באופן כללי ובאופן פרטי בתחום העסקי המסוים שלכם.
  • מנהלים שיחה, מנהלים פגישה – כדאי לבדוק כימיה, אם באופן טלפוני ואם באופן פיסי, לפני שמתחילים לעבוד ביחד. בפרט חשוב לשוחח עם מי שתעבדו איתו בשוטף ויהיה איש הקשר שלכם במשרד. כך ניתן לראות אם אכן יש כימיה, ניחנים באותו ראש ומתקשרים על אותו גל. מדובר באפשרות להתקשרות ארוכת טווח, אז איכות התקשורת ההדדית והבין אישית היא בהחלט חשובה.
  • כמובן שכדאי לבחון הצעות מחיר שונות ולהתייחס לכך בהתאם, למרות שמחיר הוא ממש לא חזות הכל – לכאן ולכאן.

בשורה התחתונה – תשאלו, תבררו, תחקרו ותחצבו מידע. מדובר בהחלטה חשובה והרת גורל, כזאת שיכולה להשפיע באופן מהותי על עתיד העסק שלכם – לטובה ולרעה.

  1. האם אתם צריכים משרד פרסום דיגיטלי?משרד פרסום דיגיטלי בתל אביב
    שאלה רלוונטית מאוד. כמעט כל העסקים יכולים ליהנות משירותיו של משרד פרסום דיגיטלי איכותי, מקצועי ומדויק. פרסום דיגיטלי כולל לא מעט אפשרויות ופלטפורמות שונות. על מנת שהעסק ירוויח מהפרסום, תרתי משמע, יש לדעת להתאים לו את ערוצי השיווק הרלוונטיים. זהו הצעד הראשון בפרסום – לבחור פלטפורמות פרסומיות ולהתוות אסטרטגיה פרסומית סדירה ומסודרת. וודאי שאם לעסק מתאים פרסום בפייסבוק, והוא משקיע יותר בפרסום בגוגל, הסיכויים של הפרסום להצליח קטנים יותר, ולהפך. נבחן מספר אפשרויות לצורך ההמחשה:
  • לאנשי מקצוע כגון אינסטלטורים, מנעולנים, חשמלאים, טכנאים, אנשי תחזוקה, התקנות ותיקונים ונותני שירות נוספים מתאים פרסום בגוגל, ובפרט פרסום ממומן. הם צריכים אתר או דף נחיתה ממוקד ואיכותי ולהשקיע בקידום שלו בגוגל באופן פרטני. שם נמצאים האנשים שנזקקים לשירותים שלהם ומחפשים אותם ברגע האמת. אופי הפלטפורמה תואם את אופי השירות.
  • עסקים בתחום המסעדנות, הקוסמטיקה, האסתטיקה, היופי, האמנות והעיצוב צריכים להשקיע בראש ובראשונה בפרסום באינסטגרם. כל עסק בעל פן ויזואלי דומיננטי ומשמעותי צריך לרכז את עיקר המאמצים ועיקר התקציב שלו בפלטפורמה הזאת. וודאי שגם פרסום בפייסבוק רלוונטי עבור עסקים בתחומים הללו, וכל מי שיש לו אתר ראוי שיקדם אותו באופן אורגני ו/או ממומן.
  • פרסום בפייסבוק מתאים למגוון רחב מאוד של עסקים ונותני שירות שונים. הפלטפורמה מתאימה מאוד לחשיפה, למיתוג, להפצה של תכנים, לצביעת קהלים, לאיסוף מידע, לשמירה על קשר עם לקוחות, לביצוע רימרקטינג, לצבירה של לידים ולהפניה לדפי נחיתה.

משרד פרסום דיגיטלי שיודע מה הוא עושה תמיד ישאף להתחיל בלאפיין את העסק,
את הצרכים שלו ואת הפלטפורמות המתאימות לו ויתווה אסטרטגיה פרסומית ברורה.
בשביל זה יש להכיר לעומק את הפלטפורמות והדינאמיקה שלהן,
את אופי וטיב הלקוחות של העסק המסוים שהמשרד מפרסם ואת אופי וטיב העסק עצמו.

  1. איך זה מתנהל בהתחלה?
    קודם כל מכירים לעומק, עורכים בירור צרכים ותיאום ציפיות ולבסוף חותמים על חוזה. ברכותינו ושיהיה בהצלחה. לאחר מכן המשרד אמור להיכנס בעובי הקורה ולהתחיל לברר מידע רב אודות טיב העסק ובמיוחד אודות טיב ואופי הקהל שלו, איפה הוא נמצא ברשת וכיצד כדאי לפנות אליו. כל זאת רלוונטית וחשוב במיוחד בשביל להתוות אסטרטגיה פרסומית מ-א’ ועד ת’. יש כמובן להתייחס ולקחת בחשבון את תקציב הפרסום ואת המטרות המוצהרות של הפרסום ולהתנהל נכון ומסודר מבחינה כלכלית. כל שקל קובע. כל שקל חשוב. לאחר שיש תוכנית עבודה ברורה, אפשר לצאת לדרך ולעבוד על הפרסום עצמו.
  1. איך זה מתנהל בשוטף?
    לכל משרד יש איש קשר או מספר אנשי קשר שאיתם אתם יכולים להיות בקשר בתור לקוחות המשרד. יכול להיות שהתקשורת שלכם תהיה עם תקציבאי או אדם שעובד בניהול תיקי לקוחות ומתן שירות לקוחות. יכול להיות שהתקשורת שלכם תהיה עם מי שמנהל לכם קמפיינים ממומנים או קידום אורגני. יכול להיות שהתקשורת שלכם תהיה עם מי שאחראי על הכתיבה והסושיאל. יכול להיות שתהיו בקשר עם 2 או יותר מאנשי המקצוע הללו. כמובן שיש הבדל בין משרד אחד למשנהו גם מבחינה זאת. לעיתים אדם אחד מבצע מספר תפקידים שונים, לרבות התקשורת השוטפת עם הלקוחות, ולעיתים לכל תפקיד יש איש ייעודי נפרד בצוות שאחראי למלא אותו.
  1. יש התחייבות?
    כשמדובר בפרסום דיגיטלי, משרדים רבים כן מחייבים את הלקוח בהתחייבות למשך תקופה מסוימת. לרוב היא נעה בין שלושה חודשים לשנה. לפעמים יש נקודה או נקודות יציאה בדרך, ולפעמים אין. ישנם משרדים שלא עובדים על התחייבות, ומעדיפים שהלקוח יעבוד איתם כל עוד הוא מעוניין לעשות זאת בלב שלם.
    כאשר מדובר בקידום אורגני בגוגל – התחייבות היא חלק מהעניין, ולרוב מדובר בהתחייבות של בין חצי שנה לשנתיים. באופן כללי, הרציונאל מאחורי ההתחייבות מצד המשרד הוא ששיווק דיגיטלי במהותו לוקח זמן. זהו תהליך הדרגתי. לעיתים יש להשקיע מאמצים גדולים בהתחלה על מנת לערוך ניסוי וטעייה, לאסוף נתונים חיוניים, לבדוק מי הקהלים הרלוונטיים ולמתג את העסק מההתחלה. לא רק שפעולות אלו מצריכות זמן, הן מצריכות גם השקעה של לא מעט משאבים ומאמצים מצד המשרד. מסיבות אלו ואחרות, חלק ממשרדי הפרסום הדיגיטלי מעדיפים לרתום את הלקוח לזמן ארוך ולבנות איתו מערכת יחסים ארוכת טווח.
  1. האם כדאי?
    כדאי אם אתם רוצים לקדם את עצמכם ולקדם את העסק שלכם. אם העסק לא צומח, אם העסק חדש, אם יש שאיפות גבוהות להתקדם ולהתפתח – צריך להשקיע בפרסום ושיווק. הם לא מחליפים את העבודה בשטח, הם רק גורמים לכך שתהיה יותר עבודה בשטח. מטרת הפרסום היא בסופו של יום להביא לעסק עוד ועוד לקוחות. ניהול קמפיינים ,עיצוב גראפי, כתיבה שיווקית, בניית אתרים – אלו אמצעים דיגיטליים וחשובים על מנת להשיג את מטרת העל – עוד כסף ועוד לקוחות לעסק. הרוב המוחלט של העסקים צריך פרסום, בין אם מדובר בעסקים קטנים, עסקים מתחילים או חברות ענק, ופחות או יותר כל עסק גם משקיע בפרסום באופן זה או אחר, ובפרט כל עוד יש לו שאיפות שלא לעמוד במקום או ללכת אחורה. אם קוקה קולה משקיעים בפרסום – גם אתם צריכים.

ג’וני – פרסום דיגיטלי נכון
המשרד שלנו חי ובועט משנת 2014 וצבר ניסיון רב בתחום הפרסום הדיגיטלי, בניית ועיצוב דפי נחיתה, בניית ועיצוב אתרים, קידום ממומן ואורגני, ניהול קמפיינים ממומנים, כתיבת תכנים – ועוד. אם יש לכם שאלות נוספות, אם אתם זקוקים לייעוץ פרטני בכל הנוגע לשיווק ופרסום בדיגיטל ואם אתם רוצים לקדם את העסק, למתג אותו ולגייס לקוחות חדשים – אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שעה ויום במספר הטלפון
050-777-4443 עבדנו עד כה עם אינספור לקוחות ועסקים שונים, בגדלים שונים ובתחומים שונים, ונשמח לשמוע מכם ולעשות את המיטב שלנו בשביל לקדם גם אתכם.

מאמר שכיף לשתף:

ג'וני פרסום דיגיטלי נכון

אתם מוזמנים לנער ולהעיף מהחלון את כל מה שאתם יודעים על שיווק בגוגל ופרסום ברשתות חברתיות.
הכינו את העסק שלכם
לקבלת מקסימום עבודה במינימום תקציבי פרסום.

מאמרים אחרונים

לאחרונה ביוטיוב

עקבו אחרינו בפייסבוק

המגזין של ג'וני

דילוג לתוכן