איך עושים שיווק נכון לחנויות אונליין ב-2024: ככה בונים מותג ומגיעים ללקוחות חדשים

איך עושים שיווק נכון לחנויות אונליין? ככה תבנו מותג ותגיעו ללקוחות חדשים

אם אתם קוראים את המאמר הזה ככל הנראה יש לכם חנות באינטרנט או שאתם בדרך לפתיחת חנות מקוונת חדשה שתאפשר מכירת מוצרים אונליין. אחד הדברים החשובים ביותר בלמידת נושא מורכב וכל כך מופשט כמו שיווק לחנויות אונליין הוא שחשוב להישען על נתונים אובייקטיבים הנלקחים מתוך מחקרים, סקירות ונתוני משתמשים. לכן, אביחי זנתי ביחד עם צוות הקמפיינרים של ג’וני לקחנו את עניין הקידום חנויות אינטרנט כמה צעדים קדימה, אספנו נתונים מהמקורות האמינים ביותר כמו פלטפורמת הפרסום של גוגל, נתונים מקמפיינים ממומנים ומחקרים של מחלקות פנימיות בתוך גוגל לדוגמת Think With Google המנגישה נתונים מהעולם לסוכנויות פרסום דיגיטליות מובילות בעולם (היי גם ג’וני בפנים!). אז בואו נצלול ישר לנתונים ונדאג שעם מדריך השיווק הזה תצאו עם כלים מעשיים אמיתיים שתוכלו לממש כבר עכשיו בלי תיאוריות מפוצצות, רק תכלס כמו שג’וני אוהב.
כדי להבין באמת איך לפרסם חנות אונליין ואיך לשווק אותה בצורה נכונה כדאי לנו להסתכל על נתוני מאקרו ולבחון איך אנחנו יכולים לקחת את הנתונים מרחבי העולם וליישם אותם הלכה למעשה בשיווק חנות האונליין המקומית או הבינלאומית שלנו.
אספנו נתונים מ-17 מדינות שונות, ישראל ו-16 מדינות נוספות (פירוט מופיע למטה) שגוגל סקרה אותם באופן נקודתי יותר. במדינות שנסקרו, 41% מהקונים הפוטנציאלים שלכם ניגשים לחיפוש של גוגל כדי למצוא מותג חדש שהם שמעו עליו.

הנתון הזה חשוב מאוד וכדאי לנו להתעקב עליו ולהסביר אותו לעומק.
נכון, 4 מתוך 10 אנשים שישמע על המותג שלכם יחפש אתכם בגוגל וזה המון, האמת זה די מטורף בעולם השיווק אבל זה בהחלט מראה על הכח של גוגל כמנוע חיפוש הגדול והמוביל בעולם.
אבל אם מסתכלים במבט רחב זה משאיר לנו 59% של קונים פוטנציאלים שלא מחפשים את המותג שלכם גם אם הם שמעו עליו באופליין או אפילו באונליין, לכן אחת המסקנות שלקחנו מהנתון הזה זה את המילה “ערך” ואנחנו דואגים להדגיש זאת בכל בניית אסטרטגיה לקמפיין חדש עבור כל חברה שמצטרפת לפרסום דיגיטלי נכון דרך ג’וני.

אבל מה זה באמת אומר “ערך” ולמה הוא כל כך חשוב?
כמותג לא מספיק לכם להופיע בכל מיני מקומות רלוונטיים ככל שיהיו, כמו כל סיפור טוב גם למותג שלכם צריך להיבנות סיפור מעולה, אמיתי והכי חשוב בעל ערכים וכזה שאוהב להעניק ללקוחות שלו (וגם למי שלא!) המון מידע, כלים, טיפים ועזרים שיהפכו את העבודה או החוויה שלו למהנה, קלה ונוחה הרבה יותר מהמצב הנוכחי.

מהמחקר שלנו בג’וני, אחד הכלים המוצלחים ביותר ליצירת ערך למותג היא הפקת סרטוני וידיאו וכאשר אנחנו מדברים על סרטונים אנחנו לא בהכרח מתכוונים להפקת סרטי הוליווד במאות אלפי שקלים, ההפך הוא הנכון.
לאורך יותר מ-10 שנות עבודה שלנו כמשרד פרסום נתנו לנו הוכחה מוחלטת לכך שבשביל לייצר קידום מכירות מדהים באונליין לא חייבים לזרוק סכומי עתק על יצירת מדיה מפונפנת. מדי פעם (בהחלט לא רוב המקרים) הסרטון בעלות הנמוכה ביותר, באיכות שספק ראויה לפרסום. כן זה שנראה כמו מצגת מתיכון אורט, דווקא הוא יעשה את העבודה הטובה ביותר בקמפיין הממומן בגוגל.
אז אם לא איכות ההפקה תקבע את הצלחת הקמפיין מה כן יכול לעזור לכך?
כמו בהרבה תחומים בחיים גם כאן ובכלל בפרסום מילת המפתח היא – התמדה.
קריאייטיב מבוסס תוכן טקסטואלי בשילוב עם סרטונים שמעניקים ערך מעולה לקהל הצופים יעזרו למוצרים שלך ולמותג באופן כללי להתקדם גם אורגני ובעיקר לבצע קמפיינים ממומנים חכמים יותר, מוצלחים יותר ועם החזר השקעה מדהים ומהיר.

הפלטפורמה המובילה לוידיאו היא כמובן פרסום ביוטיוב
סתם כדי להבין את גודל המפלצת שנקראת יוטיוב קצת מספרים:
– מספר המשתמשים ביוטיוב עומד על כ-2 מיליארד משתמשים קבועים (פייסבוק לשם השוואה: 1.5 מיליארד)
– מספר הכניסות לאתר ולאפליקציה ממוצע חודשי מעל-14 מיליארד כניסות
– משתמש ממוצע צופה ב-4 סרטונים בכל כניסה לפלטפורמה

איך אפשר לנצל את יוטיוב לטובת קידום מכירות לחנות אונליין?
דרך פלטפורמת הפרסום של גוגל אנחנו יכולים לבצע מגוון מאוד רחב של שיטות פרסום במיקומים שונים בתוך המרחב ביוטיוב. אחד מסוגי הקמפיינים שמצאנו משתלמים יותר לבניית חנויות חדשות או לפריצה בשווקים חדשים זהו קמפיין שמטרתו היא הגעה למקסימום משתמשים במסגרת התקציב שניתן.
קמפיינים ביוטיוב דורשים הבנה נרחבת על נושא הפרסומת כדי לבצע טירגוט מדויק באופן אופטימלי ביותר.
מילה מאביחי: “שימו לב, סוג קמפיינים זה יכול להגיע לתקציבים חריגים וללא תמורה בניהול לא מדויק.” לכן אנו בג’וני ממליצים לייצר קמפיינים הנועדים להפצה בצורה זהירה ביותר ובאופן חכם ונכון.
בהנחה שכל התנאים שהדגשנו קיימים, נוכל לנצל את קמפיינים ביוטיוב לבניית מודעות למותג שלכם בעלות הנמוכה ביותר, האפשרית תחת המגבלות הקיימות בטירגוט ראשוני.

מהו הקמפיין החשוב ביותר שלכם שאתם לא יודעים עליו?
בהמון שיחות מלקוחות חדשים שפונים אלינו בג’וני, אנחנו מופתעים לגלות שמעט מאוד לקוחות בעלי חנויות אונליין מכירים את הקמפיינים חכמים בגוגל שנקראים גוגל שופינג או גוגל מכירת מוצרים.
מדובר בסוג קמפיינים שהוא יחסית צעיר בישראל ומאפשר לבעלי חנויות אונליין לפרסם ולמכור את המוצרים שלהם ישירות מגוגל אל דף המוצר באתר מבלי הצורך לעבור קודם באתר ורק לאחר מכן להגיע אל דף המוצר.

מדובר בקמפיין נפרד לחלוטין מרשת החיפוש של גוגל ויכול לפעול במקביל כאשר מצד אחד תופיע רשימת מוצרים לרכישה בקליק ומהצד התחתון תופיע רשימה של 4-5 פרסומות > תוצאות אורגניות > 4-5 פרסומות.
סוג הקמפיינים הזה לכאורה פשוט מאוד להפעלה מבחינה טכנית, דורש תחזוקה מעטה ברמה של טירגוט שוטף לקהלי יעד. אבל כן דורש הבנה מקצועית, יכולת אופטימיזציה גבוהה למוצרים ספציפיים והבנת המאקרו-שוק אל מול המתחרים במידה ורוצים להמשיך את הצלחת הקמפיינים לזמן רב ביותר. מלקוחות מסביב לעולם ניתן ללמוד על שיפור בביצועים של חנויות אונליין, בשורה התחתונה אנחנו רואים עלייה של עשרות עד מאות אחוזים במכירות, וללקוחות שמשלבים את הקמפיינים בצמוד לקידום אורגני איכותי וקבוע ניתן להבחין בירידה לאורך זמן בתקציב הפרסום עד 20%-30% בממוצע לאחר תקופת פרסום של 9 חודשים ובנוסף מיטוב של הקמפיינים הקיימים בגוגל ובמדיה חברתית.
בג’וני אחד מהדברים שאנחנו הכי טובים בהם אלו קמפיינים בגוגל שופינג לחנויות אונליין, שם אנחנו מגיעים לחמשת המקומות הראשונים עבור הלקוחות שלנו במגוון רחב של קטגוריות מוצרים.

 
טירגוט או קשקוש?
בהרבה שיחות עם לקוחות שיצא להם לדבר עם משרד פרסום כזה או אחר ניתנה להם ההנחה שהטירגוט ידוע מראש, ברור לחלוטין ומאפשר הגעה מדויקת ללקוחות פוטנציאלים ללא שום טעויות.
מחשבה והנחה זו בהכרח לא נכונה וכמובן שנסביר.
לקונים הפוטנציאליים שלכם אין מחשבות על רכישת מוצר ספציפי בכל רגע נתון, מהנתונים של גוגל עולה כי 61% מלקוחות הקצה, הצרכן הסופי בפועל יבצע מספר ביקורים באתרים שונים גם שלכם וגם של המתחרים שלכם לפני שיחליט לבצע רכישה.
לכן אנחנו אוהבים לצאת מגבולות הגזרה והקוביה הקטנה של הטירגוט ולחשוב מעט רחב יותר, אנחנו לא נפרוס את כל תורת הפרסום הדיגיטלי של אביחי אבל אנחנו בהחלט ניתן כאן נקודות עיקריות שאביחי כתב ואפשר לעשות איתם קסמים בקמפיינים ממומנים. (*במידה ועושים את זה נכון)

  • חשבו מעבר לקטגוריה הרגילה של המוצרים שלכם כאשר אתם בודקים מתחרים
  • לקחו השראה ממותגים בסקטורים שונים לחלוטין מהתחום בו נמצא האתר שלכם
  • השתמשו במקרים אישיים שלכם כדוגמה לדרך בה אתם רכשתם מוצר אונליין בפעם האחרונה

מה אמרת?! מילות מפתח זה כל הסוד?
אוקי אז ממש אבל ממש לא. חשוב להבין מילות מפתח אכן מדייקות את הפרסום ומכוונות אותו לאנשים הרלוונטים כאשר הם מחפשים את המוצר או השירות שלך בגוגל. יחד עם זאת להתבסס אך ורק על מילות מפתח ללא מתן ערך הקשור אליהם באופן מדויק כל ההשקעה על מילות מפתח תרד לטמיון בחודשים ספורים עוד לפני שהקמפיין הגיע לסטטוס “פורסם!”.  


בפרסום חכם לא מנחשים – מנסים
אנחנו בג’וני אוהבים לסמוך על גוגל ועל האלגוריתם הגאוני שלה המושקע במיליארדי דולרים כדי להגיע לתוצאות שאנו מכוונים אבל לצערנו זה פשוט לא מספיק. חשוב מאוד להכניס יצירתיות ופלפל לתוך הפרסום ממומן בגוגל.

חשבתם לעשות כותרת אחת או שתיים? למה לא 10? חשבתם לכתוב תיאור כללי אחד? לא עדיף לכם לייצר תיאור מדויק לכל קמפיין ספציפי?

כמו שניתן לראות בתמונה לדוגמה, אפשר, כדאי ומומלץ לאפשר למערכת הפרסום לקבל מספר גדול של וויראציות וטקסטים כדי שהיא תוכל למצוא את הקומבינציה המשתלמת ביותר והמוצלחת ביותר במישור הביצועים. בין אם המטרה שלכם היא יצירת לידים או מכירת מוצרים אונליין חשוב לעשות את זה באופן מפורט וכזה שחושב מחוץ למשבצת הרגילה.

1000 מילים שווים תמונה אחת?
האמת אנחנו לא אוהבים את המשפט אבל זה אחלה קאצ’פרייז. תמונות איכותיות למוצרים שלכם, פירוט רחב מאוד לדוגמה זוויות צילום שונות של המוצר, הצגת המוצר ב-360 מעלות או אפילו סרטון הממחיש איך הלקוח הולך לקבל את המוצר שהזמין מכם.

כל זה יעזרו באופן אגרסיבי מאוד ויניע יותר מבקרים באתר לביצוע רכישה מיידית כי הם קיבלו מספיק ביטחון כדי לרכוש מהאתר שלכם.


השתמשו בפלטפורמות פרסום ייחודיות
התחרות בין המפרסמים בפייסבוק וגוגל גדולה מאי פעם בכל תקופה אחרת בהיסטוריה, לכן חשוב תמיד למצוא את הפלטפורמות פרסום המיוחדות ולפעמים מאוד נישתיות אך בעלות יכולת המרה גבוהה מאוד.
קחו לדוגמה שירותי ייחודי שג’וני מפיקים בישראל, פרסום בפודקאסטים ישראלים. מדובר בשירות ייחודי הפונה לקהל איכותי מאוד הנמצא בעשירונים 8-10 קהל שקשה להגיע אליו בדרכים אחרות ובצורה כל כך ישירה ואישית בדיוק בדיוק ברגע הזה שהוא מקשיב לכם טוב טוב.

הכירו את הקהל יותר טוב מסבתא שלכם (אין על האוכל של סבתא!)
אחת הדרכים הבטוחות ביותר להצלחת המותג היא הכרת בעלי המותג עם קהל היעד בצורה ובאופן אישי לחלוטין, ככל שתכירו יותר טוב את הלקוחות שלכם גם לקוחות העבר וגם לקוחות פוטנציאלים למוצרים חדשים כך תוכלו להבטיח החזרת השקעה מהירה מאוד על הוצאות הפרסום כי מסרי הפרסומים יהיו סופר-מדוייקים.

חווית משתמש מעולה ושירות לקוחות מדוייק ישנו סדרי עולם עבור המותג שלכם
הרבה חנויות אונליין עושות את הקידום בגוגל, פרסום בפייסבוק ומשקיעות תקציבי פרסום של עשרות אם לא מאות אלפי שקלים אבל שוכחים משהו אחד. בסופו של כל משפך יש אתר\אפליקציה ואם חווית המשתמש תהיה שם גרועה כל תקציב הפרסום שהשקענו עבור אותו קליק פשוט ייזרק לפח הלכה למעשה.
לכן חשוב מאוד לשים לב לחווית המשתמש באתר, תנו לחברים ובני משפחה לא-טכנולוגיים להכנס לאתר שלכם לבד בעצמם דרך המכשיר שלהם ופשוט תסתכלו מהצד, תראו על מה הם לוחצים, על מה הם מתעקבים, מה הם מפספסים ומה נראה להם מעורפל ולא ברור מספיק. הכי חשוב לשים לב האם הם עושים את הפעולות שרציתם שהם ינקטו באתר שלכם?
ביחד עם החווית המשתמש באתר מגיע איכות השירות לקוחות לפני הרכישה ועוד יותר חשוב לאחר הרכישה.
מענה מהיר, איכותי ואנושי ללא משיבונים אוטומטיים, רובוטים שחוזרים על עצמם וניתוב שיחות של חברת ביטוח. תנו שירות מדהים והלקוחות יעריכו זאת ויראו לכם את זה על ידי רכישה חוזרת באתר או באפליקציה שלכם ללא שום היסוס או עיקוב נוסף.

קח את העסק שלך לפרסום דיגיטלי נכון כמו שמגיע לו להיות ביחד עם ג’וני פרסום דיגיטלי נכון.
אנחנו ניצור ונשיק עבורכם קמפיינים, נפיק גרפיקה ווידאו ואתם תוכלו לעקוב אחר התוצאות והיו שותפים לתהליך האופטימיזציה לקמפיין. למה אתם מחכים, הפיקו מקסימום תוצאות ממינימום תקציב פרסום.
צרו איתנו קשר היום!  

מאמר זה נכתב ע”י אביחי זנתי וצוות ג’וני – פרסום דיגיטלי נכון.
ג’וני עומדים לרשותכם לכל שאלה, בעיה וכמובן לתת שירותי פרסום.
המשרד שלנו צובר ניסיון כבר מעל 10 שנים, ונכח הרבה הצלחות ותוצאות מדהימות.
להתרשמות מהמשרד וצפייה באתר שלנו לחצו כאן
או התקשרו עכשיו 072-397-0939 תודה ובהצלחה בהמשך!


מקורות מידע למחקר של אביחי זנתי:
https://lh3.googleusercontent.com/7w8QCO7vzK8-crn
Google-commissioned Ipsos COVID-19 tracker,
AU, BR, CA, CN, FR, DE, IN, IT, JP, MX, RU, ZA, KR, ES, U.K., and U.S.,
n=500–1,000 online consumers 18+ per market, Sept. 9–12, 2021.
Google Data, Global, June 2019.
Google-commissioned Ipsos COVID-19 tracker,
AU, BR, CA, CN, FR, DE, IN, IT, JP, MX, RU, ZA, KR, ES, U.K., and U.S.,
n=1,000 online consumers 18+ per market, April 22–25, 2021.
thinkwithgoogle.com/consumer-insights

מאמר שכיף לשתף:

ג'וני פרסום דיגיטלי נכון

אתם מוזמנים לנער ולהעיף מהחלון את כל מה שאתם יודעים על שיווק בגוגל ופרסום ברשתות חברתיות.
הכינו את העסק שלכם
לקבלת מקסימום עבודה במינימום תקציבי פרסום.

מאמרים אחרונים

לאחרונה ביוטיוב

עקבו אחרינו בפייסבוק

המגזין של ג'וני

דילוג לתוכן