איך לגייס לקוחות טובים לעסק באמצעות פרסום דיגיטלי?

איך לגייס לקוחות טובים לעסק באמצעות פרסום דיגיטלי?
השאלה הגדולה שעומדת בפני עסקים רבים בישראל היא לאו דווקא איך לגייס לקוחות לעסק – אלא איך לגייס לקוחות טובים. אלו הם הלקוחות שבאמת נכונים לעסק מבחינת האופי ודפוסי ההתנהגות שלהם, הלקוחות שמתאימים לפרופיל קהל היעד של העסק. לקוחות מתמידים ונאמנים, שיחזרו לחיקכם שוב ושוב. ערוצי הפרסום הדיגיטלי מאפשרים לנו לעשות זאת, כל עוד משתמשים בהם בצורה נכונה וחכמה, וזאת על ידי יצירה של משפכים שיווקיים, פרסום נכון שמתבסס על דפי נחיתה, השקעה בשיווק באמצעות תוכן וקידום אורגני וממומן בגוגל.
לקוחות-טובים-דרך-פרסום-דיגיטלי

יצירת משפכים שיווקיים
המשפך השיווקי, או באנגלית – Purchase Funnel, Marketing Funnel או Sales Funnel, הוא קונספט ידוע בעולמות השיווק והפרסום. הוא מתבסס על ההבנה הפשוטה שפעמים רבות הלקוח אינו מכיר את העסק, את השירות או את המוצר, והוא זקוק להיכרות מעמיקה יותר לפני שהוא קופץ למים העמוקים ומבצע רכישה. באמצעות משפך שיווקי ניתן לחמם את הלקוח הפוטנציאלי שלב אחר שלב וליצור איתו אינטראקציה מתמשכת. הוא עדיין לא מוכן לשלם לכם, אבל הוא כן יכול למשל לקבל טעימה מהשירות שלכם בחינם. השכל הישר גורס שהמחסומים שלו מול שיווק, פרסום ומכירה לא יופעלו כנגד אינטראקציה כה תמימה ופשוטה, הרי הוא בסך הכל מקבל מתנה קטנה. זאת ההזדמנות הראשונה שלכם לסייע ללקוח להבין מה הטעם בשירות או במוצר שלכם, ולגרום לו להתחיל לגלות אהדה כלפיכם.

משפך-שיווק-משפך-מכירות-לפרסום-דיגיטלי-נכוןמשפך שיווקי יכול לכלול 2-3 שלבים שונים או יותר, כאשר בסופם צריכה להתבצע המרה כגון השארת ליד או ביצוע רכישה על מנת שהוא יוגדר כהצלחה. מי שיוצא בצד השני של המשפך הוא גולש חם ורלוונטי, שמראה נכונות אמיתית להיות לקוח שלכם, וזהו סימן מצוין לעתיד. מי שאינו רלוונטי, כנראה שלא יעבור את הסינון ואת השלבים שבדרך. התועלת שבסינון היא כפולה עבורכם – המשפך גם מחמם את הגולש ופותח אותו להתקשרות אתכם, והוא גם מסנן את מי שגם כך אינו רלוונטי עבורכם.

פרסום בפייסבוק, קהלים דומים ודפי נחיתה
באמצעות פייסבוק ניתן למעשה ליצור משפכים שיווקיים איכותיים מאוד. קל ליצור קשר ראשוני עם הלקוח, להציע לו הצעות, להמשיך לשמור איתו על קשר – וחוזר חלילה, בהתאם למטרות של הפרסום. מלבד זאת, פרסום בפייסבוק מציע לנו יתרונות נוספים שעוזרים לנו לגייס לקוחות טובים לעסק. בראש ובראשונה, הפלטפורמה מאפשרת לנו לטרגט את קהל היעד שלנו בדרכים שונות. הדרך הטובה והמתקדמת ביותר לעשות זאת היא להשתמש באופציה לבנות קהל דומה, שמבוסס על קהל קיים של העסק. אם יש לכם רשימה של X לקוחות טובים ונאמנים, באמצעות פייסבוק קל מאוד למצוא אנשים שדומים להם, ולהשתמש בהגדרות סינון שונות על מנת לצמצם אותם עוד יותר, למשל על פי גילאים, מגדר, מיקומים, מאפייני אישיות – ועוד.

מלבד האפשרות להגיע לקהל הנכון, פרסום וקידום בפייסבוק עובד באופן מוצלח מאוד עם דפי נחיתה. אפשר לבנות דף נחיתה בוורדפרס, ולכוון אליו את הפרסום הממומן. דף נחיתה באופן מסורתי עוזר לסנן קהל לא רלוונטי או לא רציני דיו. אם הגולש לא באמת מתעניין בעסק שלכם, הוא לא יסתכל בדף הנחיתה, ויסגור אותו ישר כשהוא נפתח. זהו סינון ראשון. מלבד זאת, דף נחיתה מאפשר לנו להעניק לגולש מידע מעמיק לגבי השירות או המוצר, ולבחור האם להשאיר פרטים או לבצע רכישה כשהוא כבר בעל ידע רב יותר אודותיהם. אם הוא קרא והתרשם מהמידע שבדף, ובחר להשאיר ליד – הוא חם יותר, רלוונטי יותר ומעוניין יותר. ככל שהגולש עובר יותר שלבים וככל שיותר קשה להשאיר פרטים, כך הסיכוי שמדובר בלקוח טוב ומשמעותי הוא גדול יותר. השילוב בין יצירת משפך שיווקי, בניית קהלים דומים ושימוש בדפי נחיתה, הופך את הקידום בפייסבוק לאמצעי מעולה לגיוס לקוחות טובים לעסק.

קידום בגוגל
קידום אתרים אורגני וקידום ממומן בגוגל הם דרכים נפלאות נוספות לגייס לקוחות טובים. באופן כללי, קידום בגוגל מתבסס לרוב על חיפושים במנוע החיפוש עצמו, ובפרט כשמדובר בקידום אורגני. גולשים שמבצעים חיפוש אקטיבי הם מלכתחילה רלוונטיים יותר. הם מביעים נכונות בעצמם, ללא כל תלות בקיום העסק שלכם. אולי הם מחפשים תוכן או מענה לשאלה, אולי הם רוצים לבצע רכישה ואולי הם רק מתעניינים. הנקודה היא שעצם העניין שלהם ועצם העובדה שהם נוקטים יוזמה ומבצעים חיפוש אקטיבי אומרת שהם כבר די רציניים – ואולי גם מתאימים. משמעות הדבר מבחינתכם היא שלרוב כדאי מאוד להשקיע בפרסום בגוגל בשל האופי והדינאמיקה של הפלטפורמה. קידום במנוע החיפוש המדובר הוא אולי הדרך הטובה ביותר לגייס לקוחות טובים, רציניים ומשמעותיים לעסק. מסיבה זאת יש להשקיע בבנייה של אתר ו/או דף/י נחיתה שייצגו אתכם כהלכה.

בנוסף, קידום נכון וחכם בגוגל מתבסס על מחקר מילות מפתח – הן קידום אורגני והן קידום ממומן. קמפיין ממומן איכותי אמור וצריך להציג את האתר שלכם בזמן הנכון מבחינתכם, וכמענה לשאילתת חיפוש רלוונטית. כך ניתן ליצור פרסום ממוקד ולוודא שהטראפיק שאתם מקבלים הוא של קהל רציני ורלוונטי. גם קידום אתרים אורגני כולל שלבים של מחקר מילות מפתח וגיבוש אסטרטגיית תוכן, שמתחקים אחר השאלות שהקהל של העסק שואל בגוגל, על מנת להבין לאילו שאלות וסוגיות יש לספק מענה וכיצד לגרום לכם להופיע בכל פעם שהן עולות, ובנוסף גם דואגים שהגולשים שיגיעו אליכם הם אכן הגולשים הרלוונטיים ביותר.

פרסום באאוטבריין
תוכן באופן כללי ושיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) באופן ספציפי מכים גלים בכל מה שקשור לפרסום באינטרנט ופרסום דיגיטלי בשנת 2019. תמיד טוב להשקיע בתוכן הדיגיטלי שלכם, בין אם מדובר בתוכן מילולי או בתוכן ויזואלי. אם אינכם מכירים אותה, זה הזמן – אאוטבריין היא פלטפורמה להמלצת תכנים שדרכה ניתן לשווק תוכן שיווקי של העסק על פני אתרים גדולים ומוכרים בארץ. מדובר בכתבות ומאמרים איכותיים עד מאוד, שיכולים לחשוף את העסק שלכם בפני קהל גדול, ובעזרת קישורים שנשתלים בכתבה ניתן להוביל לאתר או לדף נחיתה של העסק. אנשים שקראו את התוכן הממומן שלכם ובחרו להתקדם הלאה עשויים להיות רלוונטיים במיוחד. אם הם גם יצרו קשר או השאירו ליד בתוך הקישור שלכם, כנראה שהם כאלו. השילוב בין תוכן איכותי, חשיפה באתרים גדולים ומעבר לדף נחיתה יעיל מאוד עבורכם, ובהחלט מדובר בערוץ שיווקי איכותי נוסף לגיוס לקוחות טובים לעסק.

היעזרות באנשי דיגיטל מנוסים
בשורה התחתונה, להביא לקוחות טובים לעסק זו משימה לאנשי מקצוע מנוסים ומיומנים. מעבר לדרכים שפורטו לעיל, ישנן דרכים נוספות לעשות זאת, ומעבר לכך – כל עסק והדרכים המתאימות לו. מומלץ להשתמש בשירותיו של משרד פרסום דיגיטלי ולתת לו את המושכות לנהל את הנכסים הדיגיטליים שלכם בשביל להביא עוד לידים ועוד מכירות. מוזמנים ליצור קשר עם חברת “ג’וני – פרסום דיגיטלי נכון” באחד המספרים – 050-777-4443 ונשמח לעזור.

מאמר שכיף לשתף:

ג'וני פרסום דיגיטלי נכון

אתם מוזמנים לנער ולהעיף מהחלון את כל מה שאתם יודעים על שיווק בגוגל ופרסום ברשתות חברתיות.
הכינו את העסק שלכם
לקבלת מקסימום עבודה במינימום תקציבי פרסום.

מאמרים אחרונים

לאחרונה ביוטיוב

עקבו אחרינו בפייסבוק

המגזין של ג'וני

דילוג לתוכן