לידים איכותיים – אם תרצו, אין זו הגדה
אם השתמשתם בעבר בשירותיו של משרד פרסום דיגיטלי בשאיפה לקבל לידים – וכמה שיותר, אתם לבטח מבינים את ההבדל בין לידים איכותיים ללידים לא איכותיים. שיווק דיגיטלי מהווה באופן כללי דרך טובה ליצור אינטראקציות עם הגולשים ולמשוך מהם לידים, אך השאלה היא – באילו לידים מדובר, ומה איכותם. הרבה פעמים קורה, ובפרט בשיווק בפייסבוק, שגולש נתון משאיר ליד, אך הליד לא באמת איכותי. האם הגולש הבין למה הוא משאיר פרטים? האם הוא הבין מה השירות או המוצר שאותו מייצגת הפרסומת? האם הגולש רלוונטי לפרסום? במענה לשאלות הללו טמון המידע הנוגע לאיכות הליד. יתרה מכך, מפרסמים רבים שעוסקים בפרסום דיגיטלי, עסוקים יותר בלהביא כמות מאשר בלהביא איכות, וזוהי לא הדרך הטובה ביותר לגשת לביצוע המלאכה. כיצד כן כדאי וצריך לפעול ואיך אפשר להביא לידים איכותיים באמת לעסק שלכם? על כל זאת במאמר הבא.
אפיון קהלים וצבירת מידע
אין יותר חשוב ומועיל לפרסום מלצבור מידע רב ככל הניתן על הקהל או הקהלים שלכם. זאת אחת הסיבות העיקריות לכך שפרסום בפייסבוק הוא דבר שמשתפר עם הזמן. כל קמפיין עוזר לנו לצבור מידע טכני נוסף, אותו ניתן לנצל באופן מלא בקמפיין הבא. למעשה, כשאנחנו מגיעים לקדם עסק חדש, אנחנו תמיד בודקים אם יש לו מידע קיים – רשימות של לקוחות פוטנציאליים, לקוחות קיימים ואף לקוחות שרק הביעו עניין ותו לא. כשכבר בנקודת ההתחלה יש לנו כמות גדולה של מידע, הפרסום מראש יעיל ומהיר יותר. בכל מקרה, תמיד אפשר לצבור עוד מידע במרוצת הזמן ולשפר ולמקד את הקמפיינים הממומנים. קמפיין שנערך אחרי חצי שנה לרוב יהיה טוב ומוצלח יותר מהקמפיין הראשון. מידע על קהלים בפייסבוק ניתן לצבור באופן הבא:
• התבססות על רשימת לקוחות קיימת, כגון רשימת תפוצה, רשימת רוכשים – וכו’.
• הפצת סרטון תדמית או סרטון שיווקי ויצירת קהל של אנשים שצפה באחוז גבוה ממנו, לרוב לא פחות מ-50% – בהתאם לאורך שלו.
• מעורבות עם קמפיין – לייקים, תגובות, שיתופים.
• אנשים ששלחו הודעות פרטיות לעמוד העסקי.
• אנשים שהגיעו לאתר או לדף נחיתה של העסק ונתפסו בפיקסל המוטמע בהם. אלו יכולים להיות אנשים שהגיעו דרך קידום אתרים אורגני בגוגל, קמפיין בפייסבוק או בכל דרך אחרת.
• התבססות על רשימת האנשים שעשו לייק לדף העסקי.
• אנשים שהשאירו ליד בקמפיין לידים בפייסבוק.
מה עושים עם המידע שנצבר?
לצבור מידע זה מצוין, וזהו למעשה תוצר לוואי של הפרסום, בין אם נרצה או לא. זה הטבע של הקמפיין הממומן, וטוב שכך. על מנת לשפר את הקמפיינים הבאים ולמקד את הקהלים שלנו, יש צורך לבנות קהלים חדשים, שמבוססים על המידע שצברנו. בעגה המקצועית והטכנית הם נקראים קהלים דומים. חישבו רגע על העסק שלכם. נניח ויש לו קהל יעד מסוים – סוג מסוים של אנשים, עם מאפיינים דומים, שנראה שהם הקהל הטוב והרווחי ביותר מבחינתכם. לא הייתם רוצים למצוא אנשים נוספים כמוהם ולפרסם להם? זוהי כמובן שאלה רטורית, וזה בדיוק מה שניתן לעשות בהצלחה רבה על ידי מערכת הפרסום של פייסבוק. מכל רשימת אנשים, שהיא למעשה המידע שנצבר בדרכים שנרשמו לעיל, ניתן ליצור קהל של אנשים שדומים לאנשים שמרכיבים אותה. רמת הדמיון שניתן לבחור נעה בין 1% ל-10%, כאשר 1% זהו למעשה נתח של 1% מהאוכלוסייה באותה מדינה שהכי דומה לאנשים שברשימה. רק צריך לתת את הפקודה, והאלגוריתמים של פייסבוק יבצעו את המלאכה בלחיצת כפתור.
לבחור את המילים הנכונות
בעברית יש הרבה מאוד מילים, והשאלה היא באילו מילים נבחר, ובאיזה סדר נסדר אותן. במובן הפרסומי, יש לאפיין את אופי הקהל ולדבר בשפה שלו. הפנייה לכל קהל צריכה להיות אישית ככל שאפשר. הנקודה הזאת נוגעת לתוכן שבדף הנחיתה או באתר ולתוכן בפוסטים ובמודעות. אחרי שצברנו מידע ובנינו קהל דומה, צריך להשתמש במילים הנכונות עבורו, באורך הטקסט שמתאים לו – ואפילו בתחביר הנכון. אם נפנה בצורה לא מדויקת לקהל האיכותי שבנינו, לא בטוח שהוא יענה לפרסום שלנו. כתיבה שיווקית היא אלמנט חשוב מאוד, ולפעמים אף מכריע, בכל פרסומת באשר היא.
להעניק מספיק מידע
לא חשוב רק לכתוב באופן מדויק – פעמים רבות יש גם לכתוב מספיק ולהעניק לגולשים מספיק מידע לפני שהם לוקחים החלטה להשאיר ליד. מודעה קצרה שלא מסבירה מספיק על המוצר או על השירות יכולה תיאורטית למשוך לידים בקלות, אבל הסיכוי שהם יהיו איכותיים ורציניים הוא קטן יחסית. מודעה ארוכה יותר, שכוללת גם הפנייה לדף נחיתה, בו ניתן לקבל מידע חשוב נוסף ורק אז להשאיר פרטים אישיים – מהווה תשתית טובה יותר להשגת לידים איכותיים. זאת הסיבה לכך שקמפיין לידים בפייסבוק לא תמיד מתאים, ופעמים רבות מומלץ להשתמש בקמפיין טראפיק או בקמפיין המרות שמובילים לדף נחיתה בשביל שאנשים יוכלו לקבל מידע נוסף באמצעותו.
התחשבות באופי השירות או המוצר
כאן נכנס לתמונה אלמנט חשוב מאוד – אופי השירות או המוצר. למעשה מדובר במספר אלמנטים שונים –
• מחיר
• מורכבות
• היכרות ו-וותק בשוק
כאשר מדובר במוצר חדש, שאנשים רבים אינם מכירים, או לחילופין במוצר מורכב או יקר – השיווק חייב להתאים את עצמו אליו. הדרך להשיג ליד איכותי לרכישת דירה או רכישת רכב שונה מהדרך להשיג ליד איכותי להשתתפות בסדנא יומית מסוימת. כאשר המוצר פשוט, ישיר ומוכר לציבור הרחב – יש צורך בפחות מלל, ולעיתים לא צריך להשתמש בדף נחיתה נוסף. כאשר המוצר מורכב יותר, יקר יותר או פחות מוכר לציבור הרחב – ליד איכותי יגיע רק אחרי שהגולש קיבל מספיק מידע.
מבחן רצינות לגולש
הנקודה הבאה היא נקודה משמעותית בפרסום ובשיווק, לרבות בדיגיטל – יצירת משפך שיווקי. לפעמים, בשביל שהליד באמת יהיה איכותי, צריך לא רק להעניק מספיק מידע, אלא להעביר את הגולש מספר שלבים – סוג של מבחן רצינות. זאת דרך לסנן גולשים לא רלוונטיים מחד, ולהכשיר ולחמם את הגולשים הרלוונטיים מאידך, כך שהם יבינו יותר במה מדובר ויהיו בשלים להשאיר ליד או לבצע רכישה. כל שלב במשפך שופך עוד אור על מה שאתם מציעים ומשפר את הסיכויים שמי שלוקח חלק במשפך, אכן יהיה לקוח שלם בסוף התהליך. לעיתים כאשר מדובר במוצרים מורכבים או לא מוכרים מאוד לקהל, שימוש במספר שלבים הוא מתבקש ואף הכרחי. באמצעות משפך שיווקי ניתן גם להביא לידים וגם לדאוג שהם יהיו איכותיים וטובים.
לא מזיק קצת להציק
ריטרגטינג ורימרקטינג הם מרכיבים חשובים בשיווק העסק, ובפרט כשרוצים להביא לידים איכותיים. מדובר בחלק קלאסי במשפכים שיווקיים, אך לא רק. כאשר יש לכם רשימות של אנשים שכבר מכירים אתכם ברמה כזאת או אחרת, תמיד אפשר לפנות אליהם שוב. יכול להיות שהם היו לקוחות שלכם בעבר או שהם התעניינו לגביי שירות אחר שאתם מציעים או שהם יצרו מעורבות עם מודעה ממומנת. העיקר הוא שהם עשויים להיות רלוונטיים, וכך גם הפנייה אליהם. בגלל שהם כבר מכירים אתכם, כל ליד שלהם הוא ליד איכותי יותר.
לידים איכותיים – לבד או ביחד?
על מנת להביא לידים איכותיים צריך לדעת מה ואיך עושים. צריך ניסיון בשיווק דיגיטלי והבנה עמוקה בתחום. אדם פרטי שמעוניין לשווק את העסק שלו, ללא ידע משמעותי בעולם הפרסום – עתיד כנראה להיכשל. לכל אחד יש התמחות מסוימת, ולכן כדאי לפנות למי שמתחה בשיווק דיגיטלי. מזמינים אתכם ליצור קשר עם חברת “ג’וני – פרסום דיגיטלי נכון” במספרים 050-777-4443 על מנת לערוך שיחת ייעוץ ואפיון לעסק שלכם ללא כל עלות.