פוסט הוא מה שכולנו מכירים כאפשרות לפרסם בדף העסקי (או בפרופיל פרטי, כמובן) מלל מסוים עם תמונה או סרטון ולפרסם למי שעוקב אחרינו.
יש לציין שהקידום האורגני והחשיפה האורגנית בפייסבוק צנחה פלאים, וכיום פרסום פוסט בדף העסקי יזכה לרוב לחשיפה מועטה מאוד, אלא אם הוא מצליח ליצור מעורבות גדולה בקרב מי שכן נחשפו אליו.
במדריך הזה נדבר על כמה נקודות עיקריות וחשיבותן לפרסום בפייסבוק:
- מודעות קנבס Canvas Ads
- מודעות קרוסלה Carousel Ads
- מודעות וידיאו Video Ads
- מודעות לדף נחיתה Landing Page View Ads
- מודעות לקידום פודקאסט בפייסבוק Podcasts Facebook Ads
- מודעות שהופכות להמרות בפייסבוק Facebook Conversions Ads
מודעות הן האפשרות ליצור פרסומות שמופיעות מחוץ לדף העסקי שלנו ופונות בעיקר לקהל שלא מכיר אותנו או שעדיין לא עוקב אחרי הדף שלנו.
הגולש שנמצא בקהל היעד שנבחר יראה את המודעה כמעין פוסט, אך מודעות נוצרות בצורה שונה וכוללות גם פונקציות שלא קיימות בפוסט רגיל בדף העסקי.
בכל מקרה קיימת אפשרות לפרסם את המודעה בנוסף גם על ציר הזמן של הדף העסקי, אך לא לשם כך היא קיימת.
קיימים סוגים שונים של פוסטים ומודעות בפייסבוק, ורצינו להסביר לכם על חלק מהם, אז בבקשה:
- מודעת קנבס
קנבס היא מודעה עדכנית יחסית שרלוונטית רק לטלפונים הניידים. מראש יש אפשרות לטרגט רק טלפונים ניידים כ-placement למודעת קנבס, והיא לא תופיע בפיד של מי שמשתמש במחשב נייח באותה עת.
קנבס הוא קמפיין פרסומי רחב, בעל אלמנטים ויזואליים רבים, דגש על אינטראקטיביות ויכולת להניע את הגולש לפעולה.
לחיצה קלה על המודעה תפתח אותה לצפייה במסך מלא והיא מוצלחת מאוד בכל הקשור בחוויית המשתמש.
ניתן לכלול בה תמונות, קרוסלה, סרטון, הנעות לפעולה וקישורים. המשתמש יכול ללחוץ, לעלעל ולגלול ובכך הוא משתתף בפרסום באופן מלא.
- מודעת קרוסלה
קרוסלה היא אפשרות ליצור מודעה שכוללת מספר תמונות בו-זמנית, שמסודרות במקביל אחת ליד השנייה. כל תמונה יכולה להוביל לקישור אחר ותכלול כותרת ראשית וכותרת משנה משל עצמה. מודעת קרוסלה מתאימה במיוחד לפרסום של מוצרים שונים בחנות אינטרנטית, כאשר כל תמונה כוללת מוצר אחר ומובילה לדף המוצר שלו. ניתן להשתמש בה גם על מנת להציג מספר יתרונות או מאפיינים שונים של אותו מוצר.
- פוסטים ומודעות עם סרטים
אחת הטקטיקות היעילות כשמבצעים פרסום נכון בפייסבוק היא פרסום של סרטון
וצביעה של האנשים שצפו בחלק מסוים ממנו – 25% – 100%. יש גם אפשרויות של 3 ו-10 שניות,
אבל לא מומלץ להשתמש בהן למטרה הזאת, כי הן לא מעידות על כך שהלקוח באמת התעניין בתוכן המוצג.
אנו ממליצים מקרב לב ליצור סרטונים מעניינים הנוגעים לעבודה היום-יומית של העסק, להעניק דרכם ערך,
חוויה ותוכן לגולש ולמשוך את תשומת הלב של כל מי שנחשף אליהם.
סרטונים הם דרך טובה למתג את העסק, להציג אותו כמו שאתם רואים לנכון וליצור אינטראקציה מעניינת עם הגולש.
שתפו את הקהל בידע הרחב שלכם בתחום שבו אתם מתמחים ותבחנו כמה אנשים צפו באחוזים גבוהים ממשך הסרטון.
- מודעה המקשרת לדף נחיתה
פרסום בפייסבוק עובד מעולה עם דפי נחיתה. רוב העסקים שמקדמים את עצמם באופן מקצועי ומעמיק משתמשים באתר
או בדף נחיתה על מנת להעביר תוכן מתקדם ואיכותי. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא
דרך קמפיין Traffic או קמפיין Conversions שפונים לאנשים שהסיכוי שהם ילחצו על המודעה ויגיעו לדף הוא גבוה יותר.
- מודעה לקידום פודקאסט בפייסבוק
אחד העדכונים הנפלאים של פייסבוק ב-2022\2023 הוא האפשרות לחבר פודקאסט חדש שיצרתם לעמוד פייסבוק עסקי ולמעשה לפרסם את הפודקאסט דרך פייסבוק ואינסטגרם. וודאו שהוספתם את הפודקאסט שלכם לרשימת RSS, שביצעתם אימות לפודקאסט ולאחר מכן פרסמתם את הפרקים הרלוונטיים. (קראו בהרחבה על פרסום וקידום פודקאסט בפייסבוק עם פירוט מלא על חיבור טכני של הפודקאסט לעמוד פייסבוק עסקי).
כשצריך להעביר מידע נוסף בנוגע למוצר, לצבוע קהלים על ידי הפיקסל, להוביל אנשים לאתר שלנו, להציע להם הצעות קונקרטיות, לגרום להם לרכוש מוצרים באתר, למשוך אותם להשאיר פרטים ולהיכנס לניוזלטר ולרשימות תפוצה ומאוחר יותר גם לבצע שיווק מחדש דף נחיתה עובד מצוין. חשוב שהוא יהיה כתוב נכון, וזאת בכלל תורה שלמה שנדון בה בפעם אחרת.
- פוסטים ומודעות בעלי תוכן מילולי מעמיק
יש גישה נפוצה בפייסבוק שגורסת שפוסט או מודעה חייבים לכלול תוכן מועט בלבד
מספר מצומצם של משפטים ולא יותר מכך. איננו מאמינים שהמציאות מחייבת בכך.
הגולשים עדיין מחפשים תוכן איכותי שמוגש גם בצורה מילולית. פוסטים שמרחיבים בלי למרוח את התוכן,
שיוצרים תוכן מעניין, שמעבירים את הלקוח חוויה מסוימת –הם ברי משמעות רבה וכדאי מאוד להשתמש בהם.
פוסטים ויראליים בפייסבוק הם הרבה פעמים דווקא הפוסטים הארוכים, אלו שמי שכתב
אותם השקיע בהם מחשבה רבה ושפך את כל הקרביים שלו אל הדף.
- פוסטים ומודעות ליצירה של מעורבות
מפרסמים ובעלי עסקים רבים יוצרים פוסטים שהמטרה הראשית והמוצהרת שלהם
היא לגרום ללקוחות ולגולשים ליצור מעורבות ואינטראקציה איתם.
זה יכול לבוא לידי ביטוי בתיוג חברים, בהשתתפות אקטיבית בתחרות שהעסק מקיים
או בכל תגובה מצד הגולשים כמענה לשאלה שנכתבה או לתמונה שהוצגה.
- פוסטים מלאי השראה
ציטוטים בתמונה מהווים תוכן רב במסגרת קטנה. גולשים עדיין אוהבים את התוכן המתומצת שנוגע להם במיתרי הרגש.
תמצאו את הציטוט הנכון של האדם הנכון, שמתאים לעסק שלכם ויכול למשוך תשומת לב רבה.
זאת דרך קלה וטובה לגרום לגולש לשים לב דווקא אליכם מבין אינספור הפוסטים והמודעות שהוא פוגש יום ביומו.
- פוסטים עם עובדות מעניינות
פוסטים עם עובדות מעניינות ומפתיעות בסגנון “הידעת?” עובדים מצוין ברשת החברתית.
מדובר לרוב בתוכן מפתיע או היתולי שמסקרן את הגולש וגורם לו ללמוד משהו חדש בדרך לא מחייבת ולא פורמאלית.
ספרו ללקוחות מידע שהם לא יודעים על תחום העיסוק שלכם, על העסק שלכם ועל כל דבר רלוונטי אחר.
פשוט תהיו מעניינים ותדאגו להעניק לקהל שלכם מידע שיפתיע אותו ויחדש לו משהו שהוא לא ידע.
בדרך זאת הוא גם יסמוך עליכם כמבינים ובקיאים בתחומכם.
- פוסטים הומוריסטיים
אנשים עדיין באים לפייסבוק בין היתר בשביל לקבל בידור כיפי שמשכיח מהם את צרותיהם, טרדותיהם ואת השגרה הדוחקת שלהם.
חישבו על רעיונות מצחיקים והומוריסטיים, שיבואו לידי ביטוי בסרטון, בתמונה מצחיקה, ב-meme, בציטוט משעשע,
ב-gif או בתוכן מילולי שיגרום לאנשים אחרים לצחוק, לתייג ולשתף.
- פוסטים עם הצעות שיווקיות
חישבו על הצעות שיווקיות כלשהן, כמו הטבה לזמן מוגבל, מחיר מיוחד או כרטיסים במתנה והציעו אותן ללקוחות.
זה יכול לבוא כפוסט רגיל או כפוסט שמוביל לדף נחיתה שבו יש הצעה לקבל משהו במתנה או בהנחה מיוחדת.
ניתן ליצור הצעות לזמן מוגבל בפייסבוק ואנשים ששומרים את הפוסט יקבלו התראה לפני שההצעה נגמרת.
מקווים שמצאתם את התוכן שלנו מעניין.
מאמר זה נכתב ע”י אביחי זנתי וצוות ג’וני – פרסום דיגיטלי נכון.
ג’וני עומדים לרשותכם לכל שאלה, בעיה וכמובן לתת שירותי פרסום.
המשרד שלנו צובר ניסיון כבר מעל 10 שנים, ונכח הרבה הצלחות ותוצאות מדהימות.
להתרשמות מהמשרד וצפייה באתר שלנו לחצו על הקישור https://jonnyweb.co.il/
או התקשרו עכשיו 072-397-0939 תודה ובהצלחה בהמשך!