פרסום בפייסבוק: איך זה באמת עובד ב-2019 ומה חייבים לדעת?

פרסום בפייסבוק: איך זה באמת עובד ומענה לשאלות נפוצות
אין מי שלא שמע על פרסום בפייסבוק. יש סיכוי סביר למדי שמפרסמים רבים כבר פנו אליכם ללא הרף דרך מודעות ממומנות בפלטפורמה עצמה. יכול להיות ששמעתם מבעלי עסקים אחרים על ההצלחות שלהם בתחום השיווק הדיגיטלי או דווקא על ניסיונות שלא צלחו – בכל קבוצת נטוורקינג הנושא הזה עולה בשלב כזה או אחר. השיווק הדיגיטלי בכללותו נמצא בכל מקום ורק צובר תאוצה עם הזמן. בעלי עסקים בתחילת דרכם לא תמיד מבינים אך עובד פרסום בפייסבוק ומה צריך בשביל להצליח. התשובה היא שפרסום תמיד מורכב משרשרת של חוליות ומושפע מפרמטרים רבים, שקובעים בסופו של יום את התוצאה הסופית – האם קמפיין צלח או כשל.
פרסום טוב בפייסבוק מתחיל הרבה לפני השלב שבו עולה קמפיין חדש לאוויר, ויש לספק מענה למספר שאלות, בהן:

  • האם יש דף פייסבוק קיים לעסק?
  • האם הפרסום מצריך דף נחיתה?
  • במידה וכן, האם יש לו דף נחיתה מוצלח שיכול להביא המרות?
  • מי הקהל של העסק והאם ניתן להגיע אליו ביעילות דרך פרסום בפייסבוק?
  • מהם המוצרים ו/או השירותים שישווקו?
  • האם קיימות רשימות תפוצה של העסק בהישג יד?
  • האם נצבר מידע על קהל רלוונטי דרך קמפיינים ממומנים קודמים?
  • מהו תקציב הפרסום?
  • האם יש לעסק תוכן וויזואלי קיים שעליו ניתן להתבסס, כגון תמונות וסרטים?
  • האם יש וכדאי לשלב את הפרסום בפייסבוק עם פלטפורמות שיווקיות נוספות?
  • ועוד ועוד.

לכל אותן שאלות ניתן להוסיף גם שאלות משנה, כך שהעניין בהחלט סבוך על הנייר – וטוב שכך. כשמפרסם מדבר עם בעל עסק קטן, בינוני או גדול, הוא צריך לדלות כמה שיותר מידע. זוהי הדרך המקצועית והנכונה לגשת לעניין. לכל שאלה יש את החשיבות שלה והיא שופכת אור נוסף על הדרך הנכונה והחכמה לפרסם את העסק המדובר באופן ספציפי. בואו נתקדם ונבין איך באמת עובד הפרסום ונספק מענה לשאלות נפוצות שצצות פעמים רבות בקרב בעלי עסקים.

אוצר מילים להתחלה
נחמד להתחיל לפצח את הנושא הגדול והחשוב שלפנינו עם כמה מושגים חשובים להמשך המאמר ולמען הפרסום הנכון והחכם.

  • קמפיין – Campaign: קורת הגג תחתיה נערך סגמנט מסוים של הקידום הממומן. לכל קמפיין יש מטרה ספציפית משלו. תחת הקמפיין נכללות מודעות המוצגות לקהלים הנבחרים, תוך ביצוע של הגדרות רלוונטיות כגון תקציב הפרסום, זמן ומשך הפרסום, הגדרות אופטימיזציה – ועוד.
    בחירת קמפיין בפייסבוק
  • דף נחיתה – Landing Page: כשמו כן הוא: הדף שבו נוחת הגולש. במקרה שלנו, אם הקמפיין מקושר לכתובת URL מסוימת, אז אותה כתובת מהווה עבורנו דף נחיתה. יכול להיות שמדובר בדף נחיתה כהלכתו, ויכול להיות שמדובר בדף מסוים בתוך אתר שלם – נניח דף של מוצר או שירות שהקמפיין משווק.
  • המרה – Conversion: פעולה מסוימת שמבצע הגולש בתגובה לקמפיין או בדף הנחיתה או האתר של העסק. כל פעולה יכולה להיחשב כהמרה: הגעה לדף, השארת פרטים אישיים, סליקה של כרטיס אשראי – ועוד. ההמרה נקבעת מראש על ידי בעל העסק והמפרסם.
  • ליד – Lead: לרוב מדובר בגולש שהופך עבורנו ללקוח פוטנציאלי כאשר הוא משאיר את הפרטים שלו. זה הזמן לעוט עליו, לסגור אותו ולהפוך אותו ללקוח על אמת. ליד מהווה סוג של המרה נפוצה.
    לידים בקמפיין בפייסבוק
  • קנבס – Canvas: הקנבס הוא למעשה דף נחיתה אינטראקטיבי, בתוך הקמפיין בפייסבוק, ומיועד לצפייה במכשירים ניידים בלבד. ניתן להציג בו מוצרים ושירותים, תמונות וסרטונים, להניע גולשים לפעולה ולכלול גם קישורים לדפי נחיתה חיצוניים.
  • קהל מותאם – Custom Audience: קהל של אנשים ספציפיים שאנחנו מכניסים לתוך מערכת ניהול המודעות של פייסבוק, במטרה לפנות אליהם באופן פרטני ו/או לבנות סביבם קהל דומה. אלו יכולים להיות אנשים מתוך רשימות תפוצה, ניוזלטרים, אנשים שביקרו באתר שלכם, אנשים שיצרו מעורבות עם הדף – ועוד. יצירת קהל מותאם אישית בפייסבוק
  • קהל דומה – Lookalike Audience: האפשרות לבנות קהל על בסיס קהל מותאם ולמצוא אנשים דומים לאותם אנשים. כאשר אנחנו מכניסים למערכת רשימת תפוצה או בונים קהל סביב גולשים שכבר יצרו אינטראקציה עם העסק, קהל דומה הוא הדרך של פייסבוק למצוא אנשים שדומים לאותם אנשים שנמצאים בקהל המותאם. כך ניתן למצוא עוד אנשים שדומים לאנשים שבקהל היעד שלנו. יצירת קהל דומה בפייסבוק
  • פיקסל – Pixel: קוד ייחודי של פייסבוק שניתן לשתול בראש דף נחיתה או אתר בעל כתובת URL חיצונית לפייסבוק, במטרה לצבוע קהלים, לקבל מידע רלוונטי עליהם, לנתח נתונים, לבצע רימרקטינג ולמצוא קהלים דומים. דוגמה לפיקסל בפייסבוק
  • מנהל המודעות – Ads Manager: מאחורי הקלעים של עולם הפרסום הממומן בפייסבוק. זה המקום שבו ניתן ליצור קמפיינים ומודעות, לבנות קהלים, לבצע אופטימיזציה, לנתח נתונים – ועוד. לכל פרופיל פייסבוק יש מנהל מודעות משלו, דרכו הוא יכול לנהל את הפרסום של מספר דפים עסקיים שהוא מנהל.
  • ביזנס מנג'ר – Business Manager: פלטפורמה המיועדת לבעלי מספר גדול של חשבונות פרסום או עבור סוכנויות דיגיטל, המאפשרת לנהל דפים, לפרסם קמפיינים ולבצע ניתוח נתונים לכל הדפים העסקיים. כל זה מתרחש במקום אחד ותחת קורת גג אחת, לרבות אפשרויות פרסום מתקדמות החסרות בפלטפורמת הפרסום הרגילה בפייסבוק. פייסבוק ביזנס מנג'ר
  • פייסבוק אנליטיקס – Facebook Analytics: מרכז נתונים חשוב ורחב של פייסבוק שמטרתו להעניק למפרסם מידע רב אודות טראפיק, המרות, קהלים, נתוני פיקסל, זיהוי דפוסים, משפכים וערוצים שיווקיים – ועוד. פייסבוק אנליטיקס עוזר לנו לנתח נתונים ולערוך אופטימיזציה לקמפיינים, לדפים ולקהלים שלנו. כך ניתן לרכוש תובנות חשובות ולשפר ככל שמעמיקים ונוברים במידע את השיווק והקידום של העסק.

 

האם פרסום בפייסבוק באמת עובד?
יש אינספור בעלי עסקים שניסו ולא הצליחו או שלא היו מרוצים מהתוצאות שהפרסום הניב עבורם. יש אינספור בעלי עסקים שניסו והצליחו במידה נאה. יש אינספור בעלי עסקים שניסו והצליחו מאוד, והקידום שינה באופן דרמטי את מצב העסק וגרם לגדילה והרחבה ניכרת ומשמעותית שלו במרוצת הזמן. הכל אפשרי. מהו המתכון המנצח לבישול שיווק מצליח ונכון בפייסבוק?

  • דף נחיתה מוצלח וממיר בעל חוויית גלישה גבוהה וממשק משתמש נוח – UX/UI
  • השקעה של מחשבה באסטרטגיה הפרסומית, באופי קהל היעד ובאופי המוצר
  • איסוף נתונים בדרכים שונות אודות קהל או קהלי היעד הרלוונטיים
  • תוכן ויזואלי מושך ואינטראקטיבי – סרטונים ותמונות
  • כתיבה שיווקית יוצאת דופן ומושכת תשומת לב
  • היכרות נרחבת עם הקידום הממומן, לרבות האפשרויות השונות שהוא מציב עבורנו
  • ניסוי וטעייה – מנסים, מנתחים, בוחנים ומשנים עד שמצליחים
  • התאמה בין המטרות לתקציב הפרסום
  • קורטוב סבלנות

תבשיל טוב, מדויק ומאוזן של כל הפרמטרים והסוגיות הללו עשויה לצאת טעים מאוד עבור בעל העסק. זה לא משנה מה גודל העסק שלו, ולרוב לא משנה מהו תחום העיסוק. יותר חשוב לעשות את זה חכם ונכון. אי אפשר להבטיח הצלחה ואין הצלחה ודאית – אבל כשמבינים מה עושים, פועלים בצורה מחושבת ומתבססים על דף נחיתה מוצלח ופרסום חכם – הסיכויים להצליח טובים בהחלט.

האם צריך דף נחיתה או אתר לפרסום בפייסבוק?
לרוב – כן. לפעמים – לא. באופן כללי, בדרך כלל אין חובה להשתמש בדף נחיתה. מה שכן, כאשר רוצים לבנות תשתית פרסומית לטווח הארוך – אין סיבה לא להשתמש בדף נחיתה או באתר, וקיימים יתרונות רבים לשימוש בדף נחיתה איכותי, לכן בהחלט מומלץ מאוד לעשות זאת. אתם רוצים להצליח בפרסום ובשיווק של העסק שלכם.

  • בדף נחיתה ניתן להשתיל פיקסל וקודי מעקב לאיסוף מידע אודות הקהל וביצוע רימרקטינג
  • דף נחיתה מוצלח עוזר מאוד למיתוג העסק ויצירה של שפה ויזואלית ומילולית ייחודית
  • דף נחיתה מהווה נכס דיגיטלי נוסף עבור העסק
  • דף נחיתה מעביר הרבה יותר תוכן מאשר העמוד העסקי או הקמפיין בלבד
  • דף נחיתה טוב ומתאים יותר לפרסום ושיווק של מוצרים מורכבים או מוצרים יוצאי דופן
  • דף נחיתה הרבה יותר יעיל בקידום ושיווק של מוצרים ושירותים בעלי עלות גבוהה

היתרונות ממשיכים ומשתרעים גם מעבר לנקודות אלו, למרות שהן מספיקות בעצמן. הדגש הוא ללא ספק על דף נחיתה מעוצב, חוויתי וממיר. זהו בסיס מעולה ואיתן לשיווק מוצלח בפייסבוק ושיווק דיגיטלי בכלל. אפשר בלי, עדיף עם, ובפרט כאשר רוצים לחשוב לא רק על הטווח הקצר, אלא גם על הטווח הארוך, לבנות תשתית ובאמת לקדם ולהרחיב את העסק או החברה. אם רוצים לעשות את זה כמו שצריך וכמו שרצוי, צריך דף נחיתה.

אופי הפרסום בפלטפורמה
פרסום בפייסבוק מתבסס על דינאמיקה שיווקית הנקראת Push. זה אומר שאנחנו למעשה "דוחפים" את הפרסום שלנו לקהל היעד שבחרנו, ואין האנשים שבקהל נחשפים לפרסום שלנו כתוצאה מפעולה שהם נקטו באופן יזום ואקטיבי. לעומת זאת, פרסום בגוגל מתבסס ברובו על דינאמיקה שיווקית הנקראת Pull – האתר מוצג בתגובה לגולש שחיפש ביטוי מסוים במנוע החיפוש.
חשוב מאוד להבין את הנקודה הזאת ולהעניק לה תשומת לב כאשר בונים את הפרסום. אותם אנשים שבקהל היעד אולי נבחרו מפאת תחום עניין מסוים שלהם, בעקבות המקצוע שבו הם עוסקים, בשל  המוסד האקדמי שבו הם למדו או אפילו בגלל זמר שהם אוהבים – אבל הם לא חיפשו את העסק שלכם או עסק שדומה לו ממש באותו רגע שבו הם רואים את המודעה. הם רק רצו לראות תמונות של חברים, להיחשף לחדשות ולקרוא פוסטים של אחרים. הם לא חיפשו לרכוש שום דבר. עובדה זאת מהווה את האתגר הגדול ביותר של הפרסום בפלטפורמה, ומפרסם חכם לא רק שמבין זאת, אלא גם מתייחס לכך בהתאם. כלל הגישה הפרסומית, הכתיבה השיווקית והשלבים השיווקיים חייבים להיות בהתאם לתובנה הזאת.

איך עובד קידום בפייסבוק ב-2019?

2019 | קידום בפייסבוק | פרסום בפייסבוק

איך שלא נבחן את זה, התשובה היא: דרך קידום ממומן.
לרוב המוחלט של העסקים הפועלים בארץ או בעולם אין באמת דרך להימנע מקידום ממומן ויצירה של מודעות וקמפיינים. למה זה כך?

  • הסיבה העיקרית לכך נעוצה בכך שהקידום האורגני עושה כיום את צעדיו האחרונים. כל פוסט שנכתב בעמוד יכול להגיע למספר קטן מאוד של אנשים באופן אורגני וטבעי וללא תשלום. נסו בעצמכם ותיווכחו – כבעלי הדף העסקי, קל עבורכם לדעת כמה אנשים צפו בפוסט שפרסמתם. המספר אפסי ונע בין 1% ל-5% מכמות האנשים שסימנו לייק.
  • קידום בקבוצות לרוב אינו אפקטיבי – קבוצות רבות אוסרות על פרסום, ושאר הקבוצות הן ברובן קבוצות ספאם של מפרסמים שונים. אז לפרסם בקבוצה לא עולה כסף, אבל בדרך כלל גם לא מניב פירות.

עובדות אלו רק מחזקות את הקידום הממומן, אבל איך שלא נסתכל על זה, בכל מקרה יש להשתמש בו על מנת להגדיל את התפוצה של העסק, לעורר מודעות בקרב הקהל, לקבל חשיפה, להביא טראפיק לאתר ולרכוש לקוחות חדשים. זה תמיד היה כך וכנראה שגם ימשיך להיות. עדיין אפשר ליצור פוסטים אורגניים שימשכו שיתופים ומעורבות, אבל קשה עד מאוד להתבסס רק על הסבירות שזה יקרה, ובפרט בתדירות מספקת.

קידום דף עסקי בפייסבוק
אי אפשר לשווק עסק בפייסבוק ללא דף עסקי. למעשה, גם אסור לעשות זאת, ופייסבוק עלולים לסגור או להשהות פרופילים אישיים של אנשים שמקדמים יתר על המידה את העסק שלהם באופן הזה. בשביל זה יש דף עסקי. פייסבוק יצרו את האפשרות הזאת בשביל שהשיווק יעשה דרך הדף ודרך יצירה של קמפיין ממומן.
מעבר לכך, גם ברמה הטכנית – אין אפשרות ליצור קמפיין לפרופיל של אדם, אלא רק לדף של עסק. הקמפיין מקושר לדף, השם של הדף מופיע במודעה עצמה ולחיצה על השם מובילה לדף. המודעה עצמה לא חייבת להופיע על הדף באופן פיזי, אבל היא כן חייבת להתבסס על דף עסקי קיים ופעיל ולייצג אותו. חד וחלק.

ניהול דף עסקי בפייסבוק
ניהול העמוד כולל מספר נדבכים. מי שאמון על ניהול הדף, בין אם הוא בעל העסק או מפרסם חיצוני, חייב לעסוק בכולם. ניהול הדף כולל לרוב:

  • עדכון פרטי הדף והעסק – חשוב מאוד לדאוג שכל הפרטים הטכניים והמילוליים בדף מעודכנים במדויק. זה כולל את כתובת העסק, במידה ויש כתובת פיסית, כתובת אתר אינטרנט, מספר טלפון ליצירת קשר, מידע כללי על העסק, שירותים שהעסק מציע, קטלוג מוצרים – ועוד.
    עריכת אודות ופרטי העסק בפייסבוק
  • עיצוב גראפי – עיצוב תמונת פרופיל ותמונת קאבר לדף העסקי, ועיצוב תוכן ויזואלי לפוסטים אורגניים ומודעות ממומנות.
    עיצוב קאבר לפייסבוק
  • כתיבת פוסטים – הגיית רעיונות וקופירייטינג, כתיבה תכנים וכתיבה שיווקית.
  • מענה לתגובות ולפניות של לקוחות – חשוב לענות כמה שיותר מהר לכל גולש שפונה לדף העסקי דרך המסנג'ר או דרך תגובה לאחד הפרסומים. אל תיתנו לגולשים וללקוחות להמתין. כדאי להיות ערניים ולספק שירות לקוחות מדויק, יעיל וזריז. זאת דרך מצוינת לרכוש לקוחות חדשים ונאמנים בהווה ובעתיד. בנוסף, בדף העסקי מצוין לרוב כמה זמן לוקח לעסק לתת מענה להודעות פרטיות, לכן מומלץ לדאוג שפרק הזמן יהיה קצר במיוחד. ניתן וכדאי להשתמש בהודעות תגובות אוטומטיות, עד שתוכלו להתפנות ולענות בעצמכם.
  • יצירת קמפיינים, ניטור נתונים ואופטימיזציה – כל מה שקשור לקידום הממומן של העסק, לרבות הקמה של קמפיינים, יצירת קהלים ומודעות, ניתוח וניטור נתונים, עריכת שינויים וביצוע אופטימיזציה.

כמה עולה פרסום בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק מורכב מהרבה משתנים שונים שמשפיעים על העלות. ביניהם ניתן למנות, בין היתר, את המשתנים הבאים:

  • סוג הקמפיין – כל קמפיין הוא בבסיסו בעל עלות שונה. קמפיין לידים מסוג Lead Generation יקר יותר מקמפיין Post Engagement לקידום מעורבות בפוסטים. קמפיינים שמובילים את הגולש לקישור חיצוני גם נחשבים ליקרים יותר מאשר רוב הקמפיינים שלא מקשרים אותו החוצה מפייסבוק. בחירת סוג הקמפיין בפייסבוק
  • גודל הקהל – הגעה לקהלים קטנים נוטה לעלות יותר כסף מאשר הגעה לקהלים גדולים, ובפרט כאשר מדובר בקהלים של 10,000 משתמשים ומטה.גודל הקהל בפייסבוק
  • כמות התוצאות – ככל שהקמפיין מוצלח יותר, כך יורדת עלות ההמרה. זה נכון גם באופן כללי ואבסולוטי, הרי ברור שכמות המרות גבוהה משתלמת יותר מבחינה כלכלית מאשר כמות קטנה יותר, אך זה נכון גם מבחינת כך שפייסבוק גובים פחות כסף על חשיפה פר אדם ככל שהקמפיין מצליח יותר.

כמה להשקיע בפרסום בפייסבוק?
שאלה קלאסית שאנשים ובעלי עסקים רבים אוהבים לשאול – ובצדק. זה הכסף שלכם. התשובה היא שאין תשובה לשאלה הזאת. לפחות לא תשובה מוחצת או חד משמעית. מה שנכון בוודאות לומר, הוא שככל שמשקיעים יותר – מגיעים לקהל גדול יותר. תקציב גדול גם מאפשר מרחב תמרון למפרסם ופותח בפניו אפשרויות נוספות כגון ביצוע של רימרקטינג מוצלח ויעיל ולא פחות חשוב: יותר מקום לבדיקה של משתנים שונים, אפשרויות שונות וביצוע אופטימיזציה מוצלחת ועמוקה לקמפיין. תקציב קטן מצמצם את האפשרויות הפרסומיות ואת מרחב התמרון השיווקי.

צנצנת כסף | קידום בפייסבוק | שיווק בפייסבוק

שלא יהיה לכם ספק: אפשר להצליח גם עם תקציב נמוך, כאשר לרוב לא מומלץ לרדת מתחת ל-500 ₪ תקציב פרסום פר חודש – תשלום על שטח פרסומי של פייסבוק. אין זה תקציב אופטימאלי בשום צורה, ועסקים רבים לא יכולים להסתמך או להתבסס עליו. מה שכן, מפרסם טוב יודע להפיק גם מכך תוצרת עבור בעל העסק. כל שקל נחשב. יש להתחשב מבעוד מועד בתקציב הפרסום, ולתפור לעסק חליפה פרסומית שמתאימה לו. הניסיון קובע במפורש שתקציב גבוה יותר, לא רק שמביא יותר תוצאות באופן אבסולוטי, אלא גם באופן יחסי. יותר תקציב – יותר הצלחה, וכמובן שיותר הצלחה גם מאפשרת מקום להעלות את התקציב עם הזמן. כן חשוב להשקיע באופן ראשוני סכום שיהיה לכם נוח להשקיע, ולא כזה שיקשה על שנת הישרים שלכם בלילה.

מהם תאריכי החיוב של מודעות בפייסבוק?
לרוב המשתמשים, המשלמים דרך PayPal או דרך כרטיסי האשראי למיניהם, החיוב מתבצע כאשר מגיעים לסף כספי מסוים ובמידת הצורך, גם בתאריך חיוב חודשי קבוע. הסף הכספי הוא סכום מסוים שנקבע באופן אוטומטי על ידי מערכת הפרסום של פייסבוק, ונתון לשינוי עם הזמן, ובפרט ככל שמשתמשים יותר ומשלמים יותר על הפרסום הממומן. הסכום מתאפס בכל פעם שהגעתם לסף הקיים באותו זמן, ואז כרטיס האשראי שלכם מחויב בפועל על ידי פייסבוק. במידה והגיע יום מועד החיוב החודשי הקבוע, ובחשבון שלכם קיים סכום מסוים לחיוב שטרם הגיע לסף, יתבצע חיוב נוסף. כמובן שהכסף יורד באופן מעשי מחשבון הבנק שלכם לפי תאריך החיוב לעסקאות בחו"ל של אותו כרטיס – ככל עסקת אשראי באשר היא.

קיימת גם אפשרות נפוצה פחות, אך אפשרית בהחלט במובן המעשי, להוסיף למערכת סכום חד פעמי בצורה ידנית ולהשתמש בו לצורך הפרסום עד שהוא מסתיים. במידה ואתם נעזרים בסוכנות לפרסום דיגיטלי, קיים סיכוי סביר שהקידום הממומן יתבצע על חשבונה ובהתאם לתקציב שנקבע מראש, כך שפייסבוק לא יחייבו אתכם, אלא את הסוכנות עצמה.

איך יודעים אם הפרסום מצליח?
זוהי סוגיה רחבה שאפשר לכתוב עליה מגילות ארוכות וכבר דובר וידובר בה עוד רבות. ניטור נתוני הקמפיין והצלחתו מורכב מעץ שלם של ענפים. באופן כללי, יש לתת לקמפיין זמן לפני שבוחנים אותו, והצלחה היא תמיד בדיעבד ובטווח הארוך. כמה נקודות בסיסיות שחשוב מאוד להבין:

  • ככל שהתקציב גבוה יותר, כך המידע יצטבר מהר יותר
  • להעלות קמפיין לאוויר ולסגור אותו אחרי יום או יומיים או שבוע היא לא הדרך לגשת לבדיקה
  • הצלחה היא בהתאם למה שנקבע מראש ובהתאם למספר פרמטרים
  • התוצאה הסופית והשורה התחתונה היא החשובה ביותר: יחס המרה ועלות המרה – Conversion Rate ו-Conversion Cost.

אם יחס ההמרה הוא טוב, וקיבלתם כמות נאה של מכירות, לידים, הרשמות, מעורבות – וכו', אז נראה שהפרסום מצליח. כמובן שכאשר מדובר בליד ולא במכירה, יש גם להתחשב באיכות וברלוונטיות של ההמרה. יש לידים איכותיים יותר ולידים איכותיים פחות. החוכמה היא לא תמיד לקבל לידים, אלא כאלה שרמת הרלוונטיות שלהם היא גבוהה, והסיכוי שיהפכו ללקוחות בפועל הוא טוב יחסית. אם התקשרתם ללקוח והוא אמר "לא מעוניין" כעבור שנייה או שמהר התברר שהוא לא מתאים או שלא מתאים לו – הליד פחות או יותר חסר משמעות עבורכם. לכן, הצלחת הפרסום תלויה בסופו של יום בעיקר ביחס ההמרה שנקבעה מראש, ובמידה ומדובר בליד ולא ברכישה בפועל, אזי יש להתחשב גם באיכות וברלוונטיות של הליד הממוצע.

כיצד לבצע ניתוח נתונים בפייסבוק?
קיימים מספר דרכים לנתח את כל הנתונים שהדף העסקי והקידום הממומן שלכם מייצרים ומפיקים במרוצת הזמן. באופן כללי וגורף, חשוב לבדוק את הנתונים על מנת לרכוש תובנות וליישם אותן בפרסום ובשיווק של העסק. כל קמפיין כולל מערכת נתונים שלמה ומסועפת המספקת מידע חי ודינאמי אודות מספר רב של פרמטרים שונים – עלויות, המרות, כמות לחיצות, אחוזי הקלקה, יחס המרה, תפוצה, צפיות, מעורבות, כמות לידים – ועוד. ניתן לבחור אילו נתונים להציג וניתן ליצור סגמנטציה של הנתונים על פי רצונכם ועל פי מה שחשוב לכם לבדוק ולדעת. כמובן שניתן להוציא ולהפיק דוחות נתונים בהתאם במידת הצורך.
פייסבוק אנליטיקס-סטטיסטיקותמעבר לכך, ניתן להשתמש ב-Facebook Analytics, Audience Insights וב-Events Manager על מנת לערוך ניתוח נתונים מעמיק ודקדקני במיוחד של דפים, קהלים, פיקסלים – ועוד. הנתונים מוצגים בצורה גראפית ובצורה מספרית. כמות המידע הקיימת בכל אותם מאגרי נתונים היא עצומה וחובה להשתמש בה. כשמדובר בפייסבוק ובשיווק דיגיטלי בכלל, כל עץ שאתם שותלים מפתח מספר רב של שורשים, ענפים ועלים שמתפתחים וגדלים עם הזמן, אז כדאי מאוד לוודא שהם גדלים כמו שצריך.

כמה פוסטים לפרסם בשבוע?
בגלל שהקידום האורגני כבר מעבר לשיאו ונמצא בנסיגה מתמדת, הפוסטים האורגניים בהתאמה איבדו חלקית מחשיבותם. עדיין חשוב מאוד להקפיד לפרסם לכל הפחות פעם או פעמיים בשבוע, ובהתאם למה שיש לכם לספר לקהל הלקוחות שלכם. אתם רוצים שכאשר יבקר גולש מסוים בדף העסקי, הוא יראה לפניו דף פעיל, שמסמל למעשה שהעסק בעצמו חי ובועט. כשאתם נכנסים לדף מסוים, ונראה שהוא לא עודכן בחודש האחרון או מעבר לכך, סביר להניח שישר תחשבו דברים שליליים לגבי מצב העסק או רמת ההשקעה בו. החשיבות של השיווק הדיגיטלי מחייבת שהעסק יעדכן את הדף שלו בתדירות גבוהה יחסית, אך לא יותר מדי – אין טעם להציף או לעשות ספאם. איך שלא יהיה, כל פוסט צריך להיות מדויק בכתיבה שלו ומעוצב מבחינה ויזואלית, וכדאי להשתדל לגוון את הפוסטים ככל האפשר ולדאוג שיהיה להם בשר ותוכן של ממש.

דוגמה לקמפיין לידים בפייסבוק
קמפיין לידים בפייסבוק

מה ההבדל בין פוסט למודעה?
כאשר אומרים פוסט, מתכוונים לרוב לפוסט אורגני שפורסם על העמוד העסקי. זוהי אינה פעולה המצריכה השקעה של כסף. כאשר אומרים מודעה, מתכוונים לרוב למודעה שנוצרה במנהל המודעות ומופצת באופן ממומן לקהל היעד הנבחר. בכל מקרה, כל מודעה ניתן לפרסם בלחיצת כפתור פשוטה גם על הדף העסקי וללא תוספת עלות. גם פוסט אורגני מהעמוד ניתן לשווק במסגרת של קמפיין, כך שההבדלים על הנייר אינם גדולים. כן קיימים הבדלים בין פונקציות מסוימות שקיימות כאשר יוצרים מודעה במנהל המודעות, שלא קיימות כאשר יוצרים פוסט בעמוד העסקי.
דוגמה לפוסט נעוץ בפייסבוק
איך אפשר להגיע לקהל הנכון ולאנשים הנכונים לעסק דרך פייסבוק?
הו. זוהי אולי הנקודה הקריטית ביותר בכל מה שקשור לקידום בפייסבוק. היתרון הגדול ביותר של הפלטפורמה הוא היכולת להגיע באופן מדויק למדי לאנשים הרלוונטיים, לברור אותם בקפדנות ולבחור אותם בפינצטה. כמובן שבראש ובראשונה קיימת האפשרות הבסיסית לטרגט אנשים לפי תחומי עניין, לימודים, מקצוע, אופי ואישיות, התנהגויות, גילים, מגדרים, מיקומים, נתונים דמוגרפיים – ועוד. מה שכן, זוהי אכן רק ההתחלה. הדרך הטובה ביותר להגיע לאנשים הנכונים היא להשתמש באופן חכם בכל המידע הקיים בעסק, ולהמשיך לצבור מידע עם הזמן ככל שהפרסום מתקדם, ובפרט בהתחלתו. כשאנו מדברים על המידע הקיים בעסק, הכוונה היא לרוב ל-

  • רשימות תפוצה אונליין ואופליין
  • מידע רלוונטי שהצטבר עד כה בדף העסקי ובקמפיינים ממומנים – במידה והיו כאלו

את המידע הזה, ובפרט את רשימות התפוצה, ניתן להכניס למערכת הפרסום של פייסבוק במטרה שזאת תוכל לעבד אותו. יש לכך שתי משמעויות עיקריות:

  • יצירה של קהל שכולל את אותם אנשים שכבר מכירים את העסק
  • איתור ויצירה של קהלים הכוללים אנשים שדומים לאותם אנשים

קידום בפייסבוק | פרסום בפייסבוק

זהו כח אדיר שמספק רוח גבית לפרסום. היכולת לפנות לאנשים שכבר מכירים את העסק בצורה זו או אחרת היא חשובה מאוד ומקדמת באופן ניכר את השיווק. זהו קהל חם, קהל שניתן לשווק לו מחדש מוצרים ושירותים. הוא מכיר את העסק והעסק לא זר לו. היכולת להגיע לאנשים שדומים לאותם אנשים היא וודאי בעלת חשיבות אדירה בעצמה. חישבו על זה ותבינו שלכל עסק יש קהל מסוים של אנשים שיש לו נטייה טבעית גדולה יחסית להשתמש בשירותים שהוא מציע. אם יש ברשותכם למשל רשימה עדכנית של 1,000 לקוחות, פייסבוק יכול למצוא עוד הרבה אנשים שדומים לפרופיל של אותם אנשים – מכל מיני בחינות, לבנות סביבם קהל חדש, ואז ניתן לפנות בדיוק לאותם אנשים דומים. פייסבוק מוצא לכם לקוחות רלוונטיים בארץ ובעולם, בלחיצת כפתור ותוך מספר דקות – וזה עצום.

ככל שהפרסום מתקדם, כך ניתן לצבור מידע נוסף על הקהל הרלוונטי, ולהמשיך לברור ולצמצם אותו עם הזמן. האלגוריתם של פייסבוק ישפר את הדיוק של הקהל. עם הזמן תוכלו ליצור קהלים דומים נוספים ומדויקים יותר. זאת אחת הסיבות לכך שהקידום אמור להשתפר, להשתכלל ולהפוך למדויק יותר עם הזמן.

האם כדאי לפרסם בפייסבוק?
קידום בפייסבוק מתאים לרוב הגדול של העסקים באשר הם. זה נכון לעסקים קטנים, עסקים בינוניים וחברות גדולות. נוכחות ברשת החברתית הזאת היא חשובה ולרוב גם הכרחית – אפילו אם רק ברמה האורגנית. כדאי בכל מקרה להיות שם וליצור לעסק זהות ונוכחות דיגיטלית נוספת. קידום ממומן בפייסבוק בהחלט יכול לקחת עסק נתון, להפוך אותו באופן חיובי מן הקצה אל הקצה ולהגדיל את כמות הלקוחות, ההמרות העסקאות והמכירות שהוא מבצע. לפעמים התוצאות מהפרסום יהיו צנועות יותר. בכל אופן שווה, כדאי ומומלץ לנסות לעומק את הפלטפורמה ולהשתמש באנשי מקצוע מנוסים וחכמים על מנת לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

למי לא מתאים פרסום בפייסבוק?
כן ישנם עסקים מסוימים, ובפרט עסקים קטנים שעובדים במסגרת תקציב מוגבל ומרחב התמרון שלהם קטן יותר, שיכול להיות שבדינאמיקה שלהם יותר יתאימו למשל לפרסום בגוגל וקידום ממומן בגוגל. זה נכון פעמים רבות לצורך הדוגמא לאנשי מקצוע ונותני שירות כגון חשמלאים, טכנאים, אינסטלטורים, מנעולנים – ועוד. כאשר אדם מסוים צריך איש מקצוע, הוא יבצע לרוב חיפוש בזמן אמת בגוגל, ובפרט כאשר מדובר במצב חירום, לכן דינאמיקת ה-Pull של מנוע החיפוש של גוגל תתאים יותר מאשר קידום בפייסבוק.

מלבד זאת, פרסום בפייסבוק מתאים יותר לצורכי שיווק B2C – Business to Consumer – שיווק מהעסק לצרכן. הכוונה היא שפייסבוק מתאים למכירת מוצרים ושירותים, ברוב המקרים, לאנשים פרטיים, ולא לארגונים, עסקים, עמותות, גופים וחברות. כל עוד העסק שלכם מוכר לאנשים פרטיים, סביר להניח שהוא יוכל להרוויח מפרסום וקידום בפייסבוק. אם הוא מוכר מוצרים ושירותים לעסקים בלבד – לרוב קיימים ערוצים פרסומיים ושיווקיים מתאימים יותר, וכדאי לבדוק ולאפיין כל מקרה באופן פרטני.

האם אפשר לפרסם לבד בפייסבוק?
בגדול – כן. זה לא מאוד קשה להתחיל לפרסם לבד. השאלה היא – האם זו הדרך הנכונה לעשות זאת? בגדול – לא. פרסום בפייסבוק אכן מורכב מפרמטרים רבים. המערכת משתנה כל הזמן, ויש חשיבות רבה לניסיון של המפרסם. זה לא קשה להקים דף עסקי ואולי אף להקים קמפיין ממומן ברמה הטכנית. זה הרבה יותר קשה לעשות את זה באופן מוצלח. יש לא מעט לדעת על פרסום בפייסבוק. הקמה של קמפיינים, ניטור וניתוח נתונים, מעקב ואופטימיזציה, היכרות עם כל הפונקציות האפשרויות, האסטרטגיות ודרכי הפעולה מצריכים ידע אמיתי וניסיון נרחב, שלרוב בעלי העסקים – אין. מי שחי את זה ביום יום, כנראה שיעשה עבודה טובה יותר ויוכל להשקיע הרבה יותר זמן בתהליך. יכול להיות גם שלאותו מפרסם שתשכרו כבר יש ניסיון עשיר בשיווק התחום שבו אתם עוסקים, וזהו בהחלט יתרון חשוב.

אין לקחת את העסק שלכם ואת השיווק שלו בשום צורה כמובן מאליו. כמו שאתם טובים במה שאתם עושים ובתחום המקצועי שלכם, כך יש אנשים שטובים בפרסום, ובאופן ספציפי בשיווק דיגיטלי ובקידום בפייסבוק. גם לראש הממשלה יש מפרסמים. בכל חברה בעולם יש אנשים שונים בעלי התמחויות שונות. גם החברות הגדולות בעולם ותאגידי ענק שוכרים את שירותיהם של אנשי פרסום ושיווק מקצועיים, בין אם מדובר בשיווק אונליין או בשיווק אופליין. האם אותם חברות ותאגידים יכולים לעשות את זה באיזושהי רמה בעצמם? מאוד יכול להיות שכן, ויכול להיות שיש להם גם מחלקה שיווקית נרחבת. עדיין, הם ישכרו לרוב אנשי שיווק מקצועיים, ובסופו של יום, גם אם מדובר באנשי שיווק in-house, הם עדיין באים מעולם הפרסום והשיווק ומכירים את התחום על בוריו.

כיצד לבחור סוכנות לפרסום בפייסבוק ושיווק דיגיטלי?
העסקה של אנשי המקצוע הנכונים ובחירה בהם הן תמיד קריטיות ובעלות חשיבות מכרעת, ובפרט כאשר מדובר בעסק קטן בעל משאבים כלכליים מעטים יחסית, כזה שלא יכול להרשות לעצמו יותר מדי ניסויים בלתי מוצלחים. יש כמה דרכים נפוצות לחיפוש חברות, סוכנויות, משרדים ואנשי מקצוע בתחום:

  • פה לאוזן – האם אתם מכירים בעל עסק שהיה מרוצה מאוד מהקידום והשיווק שקיבל?
  • חיפוש אקטיבי בגוגל ובפייסבוק אחר חברות וסוכנויות רלוונטיות והאתרים שלהן
  • חיפוש בקבוצות בפייסבוק והעלאה של מודעה רלוונטית

זהו נושא חשוב במיוחד, והעתיד של העסק שלכם עומד על כף המאזניים. יש לנו מספר טיפים לתת לכם בנושא החיפוש והבחירה.

  • ערכו היכרות עם כל חברת שיווק שעומדת על הפרק. כימיה היא דבר חשוב מאוד, ואין תחליף לרושם שתקבלו באופן אישי או לכל הפחות באופן טלפוני נרחב. אתם תעבדו עם האנשים האלה תקופה ממושכת לאחר מכן, לכן חשוב שתהיה ביניכם תקשורת טובה.
  • יש עדיפות למפרסמים בעלי ניסיון והצלחה בשיווק בתחום המקצועי שלכם. יכול להיות שהם כבר פרסמו לקהלי היעד שלכם, לכן הם יודעים כיצד לכתוב להם, כיצד לפרסם ובאילו אפשרויות פרסומיות לבחור. זה חשוב.
  • בקשו לראות תוצאות של קמפיינים ממומנים שהם עשו. אין תחליף לתוצאות בשטח.
  • בקשו לדבר עם לקוחות שעבדו איתם, בין אם מדובר בבעלי עסקים בתחום שלכם ובין אם בתחומים אחרים.
  • אם מדובר בחברה שבונה אתרים ודפי נחיתה – זהו בהחלט יתרון משמעותי. פרסום בפייסבוק ושיווק דיגיטלי והצלחתם נשענים במידה רבה על דף הנחיתה ואיכותו. זהו קונצנזוס נרחב, ולא עניין של דעה או גישה. כמובן שאם החברה עוסקת בכל הקשור לבניית ועיצוב אתרים, בקשו לראות דפי נחיתה ואתרים שהיא בנתה.

מה ההבדל בין קידום ממומן בפייסבוק לקידום ממומן בגוגל?
חד וחלק – שתי הפלטפורמות מעולות לקידום ושיווק עסקים. יש עסקים שירוויחו יותר מהשקעה כלכלית בפלטפורמה אחת, ויש עסקים שירוויחו יותר מהשקעה בפלטפורמה אחרת. כאשר ניתן, לרוב מומלץ לשווק בשתי הפלטפורמות במקביל ולבצע שילוב כלים. ההבדל המהותי בין פרסום בפייסבוק לפרסום ממומן בגוגל דרך Google AdWords נעוץ באופי השיווק. קידום בפייסבוק מציג מודעות באופן אקטיבי לגולש, ולא בתגובה לחיפוש שהוא בדיוק ביצע במנוע חיפוש זה או אחר. קידום ממומן בגוגל מציג לרוב מודעות בתגובה לחיפוש אקטיבי, למרות שקיימות בפלטפורמה גם אפשרויות לפרסם בצורה אחרת. כאשר מרכיבים תמהיל שיווקי לעסק, כדאי לשקול את שתי הפלטפורמות, ולהתייעץ עם איש מקצוע מנוסה במטרה להחליט כיצד לשווק והיכן להשקיע את תקציב הפרסום. ישנן גם אפשרויות לפרסם בפלטפורמות נוספות, כגון אאוטבריין וטאבולה, לינדקאין, יוטיוב, פודקאסטים – ועוד.

מהו הפיקסל של פייסבוק?
הפיקסל של פייסבוק, הוא באופן מילולי – פיקסל. הוא מהווה פעמים רבות את מרכז הפרסום הממומן בפייסבוק. את הפיקסל שותלים המפרסמים באתר או בדף הנחיתה של העסק. פונקציה זאת יכולה להתבצע ולהתרחש רק בדף חיצוני, ולא במסגרת הדף העסקי עצמו. הפיקסל וקודי מעקב נוספים של פייסבוק מסמנים וצובעים קהל שהגיע לדפים מסוימים וקהל שביצע פעולות והמרות מסוימות, כגון השארת ליד או ביצוע רכישה. הכוח הגדול של הפיקסל הוא באפשרות לרתום לצרכים פרסומיים את אותם אנשים שביקרו בדף ולפנות אליהם שוב בעתיד, זאת אומרת, לבצע רימרקטינג. זה יכול להיות רימרקטינג המיועד לאנשים שביקרו בדפים מסוימים באתר או באתר באופן כללי, אנשים שגלשו בדף מסוים כמות מסוימת של זמן – ועוד. הקהל שנצבר בפיקסל מאפשר לנו לצבור מידע על קהלי היעד שלנו ולמצוא אנשים שדומים להם, ואז לפנות בפרסום גם אליהם. זהו ללא ספק כלי רב עוצמה, ופרסום מתקדם בפייסבוק לרוב לא יכול לקרום עור וגידים בלעדיו.
דוגמה לפיקסל בפייסבוק

איך משיגים לידים איכותיים מפייסבוק?
ישנן מספר דרכים להפיק לידים דרך פייסבוק. איך שלא נסתכל על זה, כל עבודה שיווקית יכולה להביא לעסק לידים איכותיים. זה לא משנה באיזה סוג של קמפיין נבחר – ניתן להביא לידים דרכו. הדרך הטובה ביותר להביא לידים איכותיים היא לרוב דרך יצירה של קמפיין המוביל לדף נחיתה, כאשר לרוב מדובר בקמפיין מסוג Conversions או Traffic, אבל טכנית, כל סוג של קמפיין יכול לכלול קישור חיצוני. בדף הנחיתה ניתן לשווק את העסק ואת המוצר ולכלול כל מידע שנבחר.

דף נחיתה עובד טוב, כי הוא מספק מידע רב, וכי השלבים בדרך להשארת הפרטים מצד הגולש הם רבים יחסית. בשלב הראשון הוא נחשף למודעה, לאחר מכן הוא לוחץ עליה על מנת להגיע לדף הנחיתה, בתוך הדף הוא נחשף לתוכן, ובו הוא יכול למלא טופס ולהשאיר פרטים אישיים. ההדרגתיות וההמשכיות של שיווק באופן הזה ממחישות למעשה את הרצינות והכוונה של הגולש. הוא נחשף למידע רב יותר, למד אודות המוצר או השירות, עשה דרך עד שהשאיר את הליד, ולכן הליד נחשב לאיכותי. בדרך זאת גם הרבה יותר קל לסנן לידים שהושארו בטעות.

לא רק דרך דף נחיתה ניתן להשאיר ליד, ואף ליד איכותי. כל קמפיין וכל מודעה יכולים לזכות את העסק בתגובה, פנייה במסנג'ר של לקוח מתעניין או בשיחת טלפון. מה שחשוב הוא לפנות לקהל הנכון, לכתוב בצורה נכונה מבחינה שיווקית ולהציג תוכן ויזואלי מושך ויוצא דופן. מעבר לכך, גם טקטיקות נוספות כגון יצירת משפך שיווקי וביצוע רימרקטינג מאפשרות לנו להשיג לידים איכותיים דרך פייסבוק.

כיצד לבנות משפך שיווקי דרך פייסבוק?
משפך שיווקי הוא הדרך של העסק והמפרסם שלו להכין את הקרקע לקראת גיוס לקוח חדש. זוהי למעשה דרך לחזר אחרי הלקוח מספר מסוים של פעמים, במטרה לשכנע אותו שכדאי לו לבצע רכישה של מוצר או שירות. ההיגיון הבריא שעומד מאחורי דרך הפעולה הזו הוא שלא תמיד אפשר לפנות משום מקום וכרעם ביום בהיר לגולש ולומר לו: אהלן, זה אני וזה העסק שלי, בוא לרכוש ממני. פעמים רבות זה לא עובד ככה, ובפרט כאשר המוצר מסובך יחסית, הקהל אינו מכיר אותו דיו או שמדובר בקהל רחב ולא ממוקד מספיק. יש לזכור שדרך פייסבוק אנחנו למעשה מציגים מודעה אקטיבית לגולש, מבלי שהוא חיפש אותנו – דינאמיקה של Push ולא של Pull. אלו הסיבות לכך שיצירת משפך שיווקי היא בעלת חשיבות רבה כאשר אנחנו משווקים דרך פייסבוק.

ישנן מספר דרכים טכניות לבנות משפך שיווקי דרך פייסבוק. השלב הראשוני יהיה שלב תמים יחסית, שלב של הענקה של מתנה או דוגמית של השירות או המוצר – סרטון מתנה, שיחת יעוץ מתנה, מדריך מתנה – וכו'. כך ניתן למעשה לדלג בקלות יחסית על המגננות והמכשולים שמציב בפנינו הלקוח. הוא לא מתחייב, הוא לא צריך לשלם, הוא רק מקבל מתנה בעלת ערך עבורו, וחשוב להסביר לו מה הערך שהוא יקבל ממנה. דרך נוספת להתחיל במשפך היא להפיץ סרטון בקמפיין ייעודי, וכתוצאה מכך "לצבוע" את מי שצפה באחוז גבוה מהסרטון (לרוב, לפחות 75% ממשך הסרטון), ולאחר מכן לפנות אליו פעם נוספת, אחרי שהוא כבר נחשף אלינו ואל התוכן שלנו ואולי התרשם לטובה. המטרה היא לרכוש את אמונו של הלקוח ולדגור בחזית ההכרה והתודעה שלו.

המשפך יכול להימשך מספר מסוים של שלבים ובהתאם לרצון ולטקטיקת המפרסם. הכוונה היא לצמצם את הקהל ולהגיע לאנשים הרלוונטיים ביותר, אלה שמגלים עניין גבוה בעסק ובשירותיו. כל שלב עוזר לרכך את הגולש והלקוח הפוטנציאלי ולשכנע אותו בדבר האמינות, המקצועיות, איכות התוכן ואיכות המוצרים והשירותים של העסק. ככל שמדובר ברכישה גדולה ויקרה יותר, ובהתאם לאופי המוצר, כך התהליך עשוי לכלול שלבים רבים יותר. כמובן שהכוונה היא בסופו של דבר לפנות אל הגולש עם הצעות שיווקיות, למכור, ואז לבצע רימרקטינג ולהציע לו הצעות נוספות בעתיד. זהו תהליך שיווקי עגול ומתמשך. קודם מרככים, לאחר מכן מוכרים, ואז שבים למכור. כך עושים פרסום נכון וחכם.

כיצד לבחור תמונות לפרסום בפייסבוק?
זוהי שאלה נפוצה מאוד. יש כמה אפשרויות להשיג תמונות שמותר להשתמש בהן בעת הפרסום בפייסבוק, הן האורגני והן הממומן. הדגש הוא בראש ובראשונה על שימוש בתמונות חוקיות לשימוש בחינם, אחרת תהיו חשופים לתביעה. במידה ומותר להשתמש בתמונות, אך יש לתת קרדיט לבעל הזכות עליהן – חובה לעשות זאת. האפשרויות העיקריות הן כדלקמן:

  • שימוש בתמונות, צילומים וסרטונים של העסק עצמו
  • רכישה מינוי למאגרי תמונות או רכישה של תמונות מסוימות מתוך אותם מאגריםדף נחיתה | פרסום בפייסבוק | שיווק בפייסבוק
  • שימוש בתמונות STOCK מתוך אתרים חינמיים שאינן מחייבות מתן קרדיט – תמונות ברישיון CC0
  • שימוש בתמונות STOCK מתוך מאגר התמונות החינמיות במערכת הקידום הממומן של פייסבוק

אחרי שהשגתם תמונה או צילום, תוכלו כמובן לעצב אותם כאוות נפשכם. מומלץ תמיד וככל האפשר להשתמש בתמונות וסרטונים אותנטיים של העסק.
זה נראה טוב יותר, אמיתי יותר ומקורי יותר. זה טוב ומועיל למיתוג ולבידול של העסק ומותיר רושם חזק וזכיר יותר.
כן יש לשים לב שמדובר בתכנים ויזואליים איכותיים, וכדאי להשקיע גם בעיצוב הגראפי שלהם.

מאמר שכיף לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתבו תגובה

הרשמה לניוזלטר שלנו

ג'וני פרסום דיגיטלי נכון

אתם מוזמנים לנער ולהעיף מהחלון את כל מה שאתם יודעים על שיווק בגוגל ופרסום ברשתות חברתיות.
הכינו את העסק שלכם
לקבלת מקסימום עבודה במינימום תקציבי פרסום.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

בקרו באינסטגרם שלנו

לאחרונה ביוטיוב

הרשמה לניוזלטר שלנו

המגזין של ג'וני

מותגים שמפרסמים רק באינסטגרם?

זה לא סוד
המותגים המובילים בעולם מתרחקים משיטות שיווק מסורתיות
כמו טלוויזיה, דפוס ורדיו – ממקדים את מאמציהם על מדיה חברתית ופרסום דיגיטלי.

פרסום נכון בפייסבוק

פרסום בפייסבוק נסוב סביב יותר מאשר כתיבה של מודעות או סוגי פוסטים שונים.
הכתיבה היא וודאי חלק מהותי מהעניין, אבל מפרסם הבקיא ברזי הפרסום הדיגיטלי יכול
לרתום את הפלטפורמה לצרכיו, כך שהיא תספק לו הרבה מידע על אנשים זרים.